تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 81850
استاد دانشگاه آکسفورد و مشاور گرد و خاک برنامه محیط‌زیست سازمان ملل گفت: تغییرات اقلیمی باعث بیابان شدن جنگل‌ها و ایجاد طوفان‌های شدید گرد و غبار می‌شود که مشکلات بسیاری برای سلامتی انسان ایجاد می‌کند.
تاثیر تغییرات اقلیمی بر طوفان های گرد و غبار
به گزارش زیست آنلاین، «پروفسور نیکولاس میدلتون» استاد دانشکده جغرافیا و محیط‌زیست دانشگاه آکسفورد و مشاور گرد و خاک برنامه محیط‌زیست سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین گفت: تغییر اقلیم مسئله بسیار مهمی است که همه کشورهای دنیا با آن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه شاید جزئیات تغییر اقلیم و گرمایش زمین بسیار واضح و مشخص نباشد، ادامه داد: در حقیقت همه تغییرات روزانه‌ای که در آب و هوا و اقلیم می‌بینیم، مانند خشکسالی‌های مکرر، موج‌های گرما و طوفان‌های شدید، دمای بالاتر و حوادث آب‌وهوایی حدی از جمله تغییرات اقلیمی هستند.

مشاور گرد و خاک برنامه محیط‌زیست سازمان ملل درباره تاثیرات تغییر اقلیم بر مهاجرت و امنیت غذایی گفت: یکی از عوامل تغییرات اقلیم از بین رفتن بافت جنگل است و از بین رفتن جنگل‌ها منجر به ایجاد گرد و غبار می‌شود.

میدلتون با بیان اینکه این مشکل در بسیاری از جوامع وجود دارد، گفت: تغییرات اقلیمی باعث بیابان شدن جنگل‌ها و ایجاد طوفان‌های شدید گرد و غبار می‌شود که مشکلات بسیاری برای سلامتی انسان ایجاد می‌کند. همچنین باعث بروز حوادث جاده‌ای و بسته شدن فرودگاه‌ها می‌شود و مشکلاتی را در حمل و نقل ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: تغییر اقلیم قطعا در آینده مشکلات بیشتری را برای جوامع و کشورهای مختلف به وجود می‌آورد و حتی می‌تواند در کشورهایی که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند، مشکلات بسیاری برای سلول‌های خورشیدی ایجاد کند و علاوه بر این طوفان‌های گرد و غبار در این کشورها باعث می‌شود، سلول‌های خورشیدی الکتریسته کمتری تولید شود.

به گزارش ایلنا، استاد دانشکده جغرافیا و محیط‌زیست دانشگاه آکسفورد بیان کرد: خاورمیانه نیز با گرمایش زمین با مشکلات بسیاری در زمینه تغییر اقلیم و گرد و غبار مواجه است و این بخش از آسیا، ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد.

https://zistonline.com/vdcbgwbw.rhb8spiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما