تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81783
زیست آنلاین: شهرها در حال آزمایش سیستم های جدید برای کاهش آلودگی و ایجاد ازدحام ناشی از تحویل کالا به صورت سنتی هستند.
دوچرخه های سازگار با محیط زیست به کمک سیستم تحویل کالا می آیند
به گزارش زیست آنلاین، ازدحام، ترافیک، چراغ های راهنمایی و رانندگی و کلافه شدن رانندگان، همه در فرایند تحویل یک کالا بصورت سنتی وجود دارند. اکثر کامیون های حمل بار در سراسر جهان حداقل 100 توقف در روز انجام می دهند، که باعث ترافیک و ازدحام، آلودگی هوا و تأخیر در تحویل بار می شود.

این یک مشکل تحویل کالا است که به نام last mile شناخته می شود که آخرین بخش از فرایند توحیل کالا از انبار تا درب خانه مشتری می باشد و با افزایش روز افزون خرید آنلاین به ویژه زمانی که تحویل کالا برای همان روز یا روز بعد تعیین شده باشد، به یک مشکل بزرگتر تبدیل شده است.
برای تحویل به موقع کالا، تعداد کامیون های بشتری باید به نقاط مختلف اعزام شوند که بعضا در ساعات اوج ترافیک است.

یک موسسه به نام  Jalon Montréal، راه حلی برای این موضوع دارد. 
 Colibri یک سیستم آزمایشی است که در آن مراکزی برای دریافت کالاها در شهر راه اندازی شده است که پس از آن با استفاده از دوچرخه های برقی مخصوص باربری کالاها توزیع می شوند.
واژه Colibri ترکیبی از دو واژه فرانوسوی colis و livraison است که به انگلیسی به ترتیب بسته و تحویل معنی می دهند.
این ایده در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. KoMoDo در برلین و Norway Post’s City Hubs در اسلو و تروندهیم در نروژ و طرحی در لندن که هدف آن ها کاهش ازدحام، بهبود ایمنی جاده ها و کمک به شهرها برای دستیابی به اهداف خود برای کاهش انتشار دی اکسید کربن است.

جمعیت شهری رو به رشد است و پیش بینی می شود تجارت الکترونیکی در سال 2019 نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته باشد. این بدان معنا است که حمل و نقل تجاری افزایش خواهد یافت. بخشی که در حال حاضر منبع انتشار 25 درصد از گاز دی اکسید کربن در جهان است و قطعا در آینده این میزان افزایش خواهد یافت.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcgwu97.ak9q74prra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما