تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81717
زیست آنلاین: منابع جهانی انرژی تجدیدپذیر سریعتر از حد انتظار در حال رشد هستند و می توانند در پنج سال آینده 50 درصد توسعه پیدا کنند.
افزایش شتاب رشد انرژی های تجدیدپذیر در پنج سال آینده
به گزارش زیست آنلاین، آژانس بین المللی انرژی (IEA) اعلام کرد که پروژه های خورشیدی، بادی و برق آبی با سریعترین نرخ خود در حال گسترش هستند.
آخرین گزارش این آژانس پیش بینی می کند که تا سال 2024 انرژی خورشیدی ارزان می تواند ظرفیت خورشیدی جهان را 600 گیگاوات افزایش دهد. به طور کلی انتظار می رود برق تجدیدپذیر در 5 سال آینده 1200 گیگاوات رشد کند که معادل کل ظرفیت برق ایالات متحده آمریکا می باشد.
"فاتح بیرول"، مدیر اجرایی آژانس بین االمللی انرژی گفت: "اکنون یک زمان محوری برای انرژی های تجدیدپذیر است. فن آوری هایی مانند فتوولتائیک و باد در قلب دگرگونی هایی است که در سراسر سیستم های انرژی در جهان اتفاق می افتد. گسترش روز افزون آن ها برای تلاش برای مقابله با انتشار گاز های گلخانه ای، کاهش آلودگی هوا و گسترش دسترسی به انرژی بسیار مهم است."
منابع انرژی تجدیدپذیر امروز 26٪ از منابع برق جهان را تشکیل می دهند، اما طبق گزارش آژانس انرژی بین المللی پیش بینی می شود تا سال 2024 سهم این منابع به 30٪ برسد.
با این حال، بیرول هشدار داد كه اگر جهان می خواهد به اهداف اقلیمی خود دست پیدا کند، نقش تجدیدپذیرها در سیستم انرژی جهانی نیاز به رشد سریع تری دارد.
در این گزارش آمده است که افزایش بلند پروازی ها در اتحادیه اروپا و ایالات متحده بیشترین نقش را در پیشبرد پیش بینی های آزانس بین االمللی انرژی دارد، اما این کشور چین خواهد بود که اجرای پروژه های بادی و خورشیدی را با جدیت دنبال می کند.
این آژانس انتظار دارد انرژی خورشیدی بیشترین نقش را در رشد سریع انرژی های تجدیدپذیر داشته باشد چرا که قیمت برق تجدیدپذیر در اکثر کشورها پایین است.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcd550j.yt0ff6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما