تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 81641
زیست آنلاین: یک مطالعه نشان داد که مصرف برق به ازای هر متر مربع در ساختمان های اداری مرتفع (20 یا بیشتر طبقه) تقریباً دو و نیم برابر ساختمان های کم ارتفاع (شش طبقه یا کمتر) است.
آسمان خراش های شیشه ای بیشترین انرژی را هدر می دهند
به گزارش زیست آنلاین، میزان مصرف گاز برای گرمایش ساختمان های بلند حدود 40٪ و میزان کل انتشار کربن از این ساختمان ها دو برابر بیشتر از ساختمان های کم ارتفاع است. آسمان خراش های شیشه ای در مصرف انرژی بدترین هستند. پنجره های بزرگ ممکن است منظره ای باشکوه را برای انسان ایجاد کند اما در هوای سرد گرما را بیشتر به بیرون هدایت می کند. حتی پنجره های دو جداره، گرمای بیشتری نسبت به دیوار آجری با عایق مناسب از دست می دهند.

در هوای گرم، پنجره های شیشه ای فضای داخلی ساختمان را به شدت گرم می کنند و با گرمای حاصل از افراد و رایانه های موجود در آن، درجه حرارت محیط را شدیدا افزایش می دهند.

تنها توسعه سیستم های تهویه مطبوع مدرن می تواند قرار گرقتن در این فضا ها را تحمل پذیر کند. اما انتشار کربن از همین سیستم ها 60 درصد بیشتر از فضاهایی است که توسط سیستم های تهویه طبیعی یا مکانیکی خنک می شوند.

استفاده از سیستم های تهویه مطبوع در سراسر جهان در حال افزایش است و پیش بینی می شود که مصرف انرژی برای استفاده از این سیستم ها تا سال 2050 سه برابر شود. این موضوع نیاز به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را بیشتر یادآور می شود. برای مقابله با تغییرات اقلیمی نیاز است طرح های جدیدتر و پایدارتری برای ساختمان ها ارائه شود.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcjvmeo.uqevxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما