تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 81635
یک عضو شورای شهر تهران گفت: آرادکوه بیش از ۵۰ سال است که به عنوان مرکز دفع پسماند تهران فعالیت می کند. متاسفانه پسماند تهران به شیوه ای غیربهداشتی و سنتی به این مرکز منتقل می شود.
دپوی زباله آراد کوه نیازمند ساماندهی بیشتر
به گزارش زیست آنلاین، یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم برخورد جدی سازمان محیط زیست با مشکلات ناشی از زباله های پایتخت و ضرورت پای کار آمدن دستگاه های مختلف برای حل مشکل آرادکوه تاکید کرد.

حسن خلیل آبادی، در مورد وضعیت زباله‌ های آرادکوه و بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)، با بیان اینکه آرادکوه بیش از  ۵۰سال است که به عنوان مرکز دفع پسماند تهران فعالیت می کند، گفت: متاسفانه به‌شیوه سنتی و شاید بتوان گفت غیربهداشتی، پسماند تهران و حتی برخی از شهرهای اطراف به این مرکز منتقل و دفن می‌شود.

وی افزود: روزانه ۹۰۰۰ تن زباله در قالب ۳۰۰ سرویس تریلی به این مرکز منتقل می‌شود. بخشی از این زباله‌ ها تفکیک و از بخشی نیز انرژی برق تولید می‌شود اما مابقی زباله‌ها دفن می‌شوند که می‌توان گفت دفن زباله‌ ها نیز غیربهداشتی و غیر استاندارد است به گونه‌ ای که در دنیا این روش دفع پسماند، منسوخ شده است.

خلیل آبادی با اشاره به نقش مردم در کاهش تولید زباله گفت: متاسفانه مردم ما در تولید پسماند زیاده‌ روی میکنند بگونه‌ ای که میزان زباله تولید شده توسط مردم تهران، بیش از حد تولید سایر شهرهای دنیا است بنابراین باید فرهنگسازی لازم در این زمینه انجام شود چراکه با کمک مردم از حجم زیادی از زباله و شیرابه‌ ها کم می‌شود.

وی با بیان اینکه باید ستادی در وزارت کشور با هدایت سازمان حفاظت محیط زیست و با اجرای شهرداری تشکیل شود تا محل‌هایی برای ساماندهی زباله‌ها طبق استاندارهای بین المللی و با هدف تولید انرژی ایجاد شود ،اظهارکرد: رفع مشکلات ناشی از آرادکوه یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است اما به دلیل وجود مشکلات عدیده در شهرداری، اهتمام ویژه‌ ای برای حل مشکل آرادکوه ندارند.

به گزارش ایسنا، خلیل آبادی در مورد سرانجام حل مشکلات آرادکوه گفت: به نظر می‌رسد اگر سازمان محیط زیست به عنوان دستگاه سیاستگذار برخورد جدی داشته باشد و سایر دستگاه‌ها را نیز طبق قانون پای کار بیاورد، این مشکل محیط زیستی حل خواهد شد.

https://zistonline.com/vdccpeq4.2bqs18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما