تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81600
زیست آنلاین: بریتانیا برای رسیدن به اهداف آب و هوایی 2050 ،به بیست میلیارد پوند در سال نیاز دارد.
بریتانیا برای رسیدن به اهداف اقلیمی خود به سرمایه گذاری عظیم نیاز دارد
به گزارش زیست آنلاین، براساس گزارشی که از طرف دولت منتشر شده است، بریتانیا برای حذف گازهای گلخانه ای و دستیابی به اهداف اقلیمی خود تا سال 2050 به سرمایه گذاری به ارزش میلیاردها پوند در سال نیاز دارد.

در این گزارش که توسط تحلیلگران "اقتصاد زنده" تهیه شده، تخمین زده شده است که  بریتانیا برای حذف 130 میلیون تن دی اکسید کرین، به سرمایه 20 میلیارد پوندی در سال نیاز دارد. این امر در دهه های آینده برای ایجاد صنایع سبز در حوزه های حمل و نقل هوایی، کشاورزی و صنایع سنگین ضروری خواهد بود. زیرا انگلیس برای یک ایجاد بدون کربن کار می کند.

در این گزارش اشاره شده است که حتی اگر میزان انتشار گازهای گلخانه ای در کل اقتصاد کاهش یابد، باز هم انتظار می رود انگلیس سالانه مقدار قابل توجهی گازهای گلخانه ای منتشر کند. نرخ کاهش این گازها باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد که نیازمند حمایت های کارآمد سیاسی است.

در این گزارش از وزرا خواسته شده است كه از سرمایه گذاری در حذف گازهای گلخانه ای حمایت كنند. این حمایت می تواند ارائه یارانه و کمک بلاعوض برای فناوری ها و پروژه های حذف کربن یا درخواست از شرکت های تامین کننده سوخت های فسیلی و تولید کننده محصولات کشاورزی برای سرمایه گذاری در پروژ های حذف گازهای گلخانه ای به منظور جبران بخشی از انتشار خود در جو باشد.

سخنگوی وزرات تجارت، انرژی و صنایع بریتانیا می گوید: این گزارش گزینه های مختلفی را برای بررسی ارائه می دهد، و ما به طور دقیق به یافته های آن خواهیم پرداخت. برای ما ضرورت اقدام صحیح در سراسر اقتصاد برای تحقق هدف انتشار کربن خالص صفر، از جمله توسعه رویکردهای  خود در فناوری حذف گازهای گلخانه ای، کاملا آشکار است.

این گزارش تخمین می زند که انگلیس ممکن است به طور متوسط  بین 1 تا 2 میلیارد پوند سالانه در سال 2030 برای حذف گازهای گلخانه ای از هوا نیاز داشته باشد که تا سال 2050 بین 6 تا 20 میلیارد پوند افزایش یابد.

گران ترین پروژه ها شامل فناوری هایی است که دی اکسید کربن را می تواند از هوا جذب کند. این کار می تواند هر سال حدود 25 میلیون تن دی اکسید کربن را با هزینه ای بین 160 تا 470 پوند به ازای هر تن، از اتمسفر حذف کند.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdce7p8v.jh8z7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما