تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81585
زیست آنلاین: یک مطالعه نشان داد نیروگاه های گاز طبیعی، که اقتصاد زغال سنگ را درهم شکسته اند، خود در مسیر انحطاط توسط قدرت های تجدید پذیر و باتری های بزرگ هستند.
تجدیدپذیرها نیروگاه های گازی را در هم می شکنند
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از موسسه Rocky Mountain روز دوشنبه، تا سال 2035، اجرای 90 درصد از نیروگاه های گازی که در ایالات متحده پیشنهاد می شود، گران تر از ساخت مزارع بادی و خورشیدی جدید مجهز به سیستم های ذخیره سازی می باشد.

نویسندگان این مطالعه می گویند که آنها هزینه های ساخت و ساز ، سوخت و عملیات پیش بینی شده برای نیروگاه 68 گیگاواتی گازی در سراسر ایالات متحده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند.

آنها این هزینه ها را با ساختن نیروگاههای ترکیبی از مزارع خورشیدی ، نیروگاه های بادی و سیستم های باتری مقایسه کردند که می توانند همان مقدار برق را تأمین کنند و شبکه را با ثبات حفظ کنند و دریافتند ساخت نیروگاه های ترکیبی تجدیدپذیر به صرفه تر است.

RMI در یک مطالعه جداگانه گفت که همانگونه که نیروگاههای گازی در بازارهای تولید برق قدرت خود را از دست می دهند، اقتصاد خطوط لوله نیز از این امر تاثیر می گیرند. این گزارش حاکی از آن است که خطوط لوله با آمدن انرژی های تجدیدپذیر معنای خود را از دست می دهند.

مارک دایسون ، که هر دو گزارش ها را نوشته است ، گفت: "اگر نیروگاههای گازی را بسازید ، آنها اجرا نخواهند شد و اگر اجرا شوند به ظرفیت مورد انتظار خود نخواهند رسید." "و خطوط لوله نیز سرنوشتی مشابه خواهند داشت."

منبع : bloomberg

https://zistonline.com/vdcgnn97.ak9q74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما