تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 81537
زیست آنلاین: ابتکار عمل جهانی انرژیهای تجدیدپذیر این است که یک میلیارد نفر را از تاریکی بیرون بیاورد.
انرژی های تجدیدپذیر راه رهایی میلیاردها نفر از تاریکی
به گزارش زیست آنلاین، با اتصال پروژه های کوچک به شبکه برق اصلی بزرگ، بیش از یک میلیارد نفر می توانند از نعمت برق که در حال حاضر بدون آن زندگی میکنند بهره ببرند.

پیشرفت در ساخت شبکه های کوچک انرژی و فناوری های انرژی تجدیدپذیر می تواند تغییرات چشمگیر را تسریع کرده و زندگی مردم را در مناطق روستایی جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا متحول کند.

کمیسیون جهانی برای خاتمه دادن به کمبود انرژی، در این هفته برای نخستین بار تشکیل جلسه داد تا برنامه هایی را برای تسریع در اجرای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل برای تأمین دسترسی به انرژی مقرون به صرفه، قابل اطمینان و پایدار برای همه مردم تا سال 2030 تدوین کند.

این کمیسیون که توسط موسسه ابتکار انرژی فناوری ماساچوست و بنیاد راکفلر تأسیس شده است، قصد دارد سرمایه گذاران، صاحبان صنایع و سیاست گذاران در زمینه آب و برق را برای مقابله با کمبود انرژی گرد هم آورد.

این از برنامه های این کمیسیون کمک به تنظیم مقررات جدید در کشورهای در حال توسعه برای گسترش سیستم های جدید انرژی و جذاب تر این پروژه ها برای سرمایه گذاران بین المللی است.

به اعتقاد دکتر رجیو شاه، رییس بنیاد راکفلر، بدون پایان دادن به کمبود انرژی نمیتوان به فقر پایان داد. به مدت140 سال این تفکر وجود داشت که برای تولید برق باید نیروگاه های بزرگی احداث کرد. اما امروز تکنولوژی های جدید و مدل های اقتصادی مختلفی ای وجودارند و این کمیته قادر خواهد بود یک نقشه راه جدیدی برای رفع مشکل دسترسی یک میلیارد انسان در سراسر جهان به انرژی طراحی کند.

منبع: .theguardian

https://zistonline.com/vdcd5k0j.yt0fs6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما