تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 81390
عضو هیات مدیره انجمن انرژی هاي تجدید پذیر اتاق بازرگانی خبر داد:

دویست شرکت پیمانکار سامانه های خورشیدی در آستانه تعطیلی/ دو هزار نفر بیکار می شوند.

زیست آنلاین: دویست شرکت فعال در زمینه نصب سیستمهای خورشیدی کیلوواتی در سراسر کشور در آستانه تعطیلی بوده و در حال تعدیل نیرو هستند.
دویست شرکت پیمانکار سامانه های خورشیدی در آستانه تعطیلی/ دو هزار نفر بیکار می شوند.
موسوی عضو هیات مدیره انجمن تجدیدپذیر اتاق بازرگانی در گفتگو با زیست آنلاین با بیان خبر فوق افزود، در دیدار سال گذشته انجمن با وزیر نیرو، موضوع لزوم افزایش نرخ خرید برق تجدیدپذیر مطرح شد. اكنون مصوبه افزایش ٣٠ درصدی نرخها توسط ساتبا تهیه و برای ابلاغ به وزارت نیرو ارسال شده، ولی از انتهای خردادماه تاكنون در معاونت برنامه ریزی وزارت نیرو متوقف مانده است.

وی افزود در مصوبه تهیه شده، افزایش نرخ عطف به ما سبق نیز می شود، لذا شركتهایی كه در ماه های اخیر اقدام به عقد قرارداد و یا راه اندازی نیروگاه كرده اند، در صورت تمایل می توانند از نرخهای جدید استفاده كنند.

وی سپس به وضعیت نامساعد شركتهای پیمانكار سامانه های خورشیدی اشاره كرد و افزود بدلیل افزایش نرخ ارز از ابتدای سال ٩٧ و عدم افزایش نرخ های خرید تضمینی برق تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو، سرمایه گذاران بخش خصوصی از ورود به این صنعت دلسرد و منصرف شده و بالتبع آنها، حدود  200 شرکت پیمانکار سامانه های خورشیدی در سراسر كشور در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند، که در جلسات و در تماس با انجمن از اقصی نقاط کشور درخواست پیگیری افزایش نرخ ها را داشته اند.

مدیر كارگروه اقتصادی انجمن تجدید پذیر بیان کرد شركتهای پیمانكار سامانه های خورشیدی به انجمن اعلام كرده اند كه با تعطیل شدن این شرکتها بالغ بر 2000 نفر نیروی کار ثابت بیکار خواهند شد.

وی با بیان اینکه انجمن تجدید پذیر با تهیه نامه ای خطاب به وزیر نیرو خواستار تسریع در ابلاغ افزایش سی درصدی نرخها شده است، افزود ما كماكان منتظر موافقت معاونت برنامه ریزی وزارت نیرو و سپس ابلاغ افزایش سی درصدی نرخها توسط وزیر نیرو هستیم.

نامه انجمن انرژی های تجدیدپذیر به وزارت نیرو

بنا بر این گزارش، سرمایه گذاران نیروگاه های تجدیدپذیر در حالی از سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر رویگردان می شوند که در برنامه ششم توسعه كشور، دولت مكلف به فراهم كردن زمینه لازم برای ایجاد ظرفیت ٥ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر توسط بخش خصوصی می باشد.
همچنین شغل های ارزشمندی كه شركت های پیمانكار خورشیدی در اقصی نقاط كشور ایجاد كرده اند، براحتی از دست خواهد رفت.
همه اینها جدا از مزیت تولید برق پاك از سامانه های خورشیدی بخصوص در ساعات افتابی روز در پیك تابستان می باشد.
 

https://zistonline.com/vdcawena.49n6o15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما