تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 81308
محققان، پایداری، شرایط کاری، استفاده از مواد شیمیایی، مدیریت زباله و آب را در 14 شرکت معروف پوشاک بررسی کردند و نتایج نشان داد که هیچ‌یک از این شرکت‌ها در ارزیابی اخلاقی و محیط زیست موفق نبودند.
منسوجات سمی برندهای معروف
به گزارش زیست آنلاین و به نقل از اینهبیتت، کارولین چن مدیر مبارزات عدالت اجتماعی سبز ایالات متحده گفت: مصرف‌کنندگان خواستار لباس‌هایی سازگار با محیط زیست هستند، اما بسیاری از شرکت‌ها تنها وعده پایداری و سازگاری با محیط زیست را می‌دهند.

شرکت‌ها باید به وعده‌های خود عمل کرده و ابتکارات لازم در جهت سازگاری با محیط زیست را ارائه دهند. بسیاری از شرکت‌ها بدون تخصیص معیارها و زمان‌بندی‌ها وعده‌های پایدار را به طور گسترده‌ای تدوین کرده، اما از اجرای آن پیروی نمی‌کنند.

به طور کلی، صنعت نساجی هر ساله 43 میلیون تن مواد شیمیایی سمی استفاده می‌کند که بیشتر شرکت‌ها این موضوع را فاش نمی‌کنند. ناگفته نماند این مواد سمی، تهدیدکننده سلامت افراد هستند.

در این گزارش توصیه شده افراد در موارد ضروری لباس تهیه کنند، این روند نه تنها موجب تولید کمتر البسه و در نتیجه کاهش آلودگی محیطی شده بلکه موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود.

به گزارش ایسنا، برندهای ارزیابی شده در این تحقیق: تارگت، جان اسپرت، نایک، گپ، نوی، بنانا رپابلیک ، نورث فیس، ان تیلیور، عقاب امریکایی، رالف لورن، آبرکرومبو و فیتچ، والمرت، انترپولوژی، اربن اتفیتر و فری پیپل بودند.

https://zistonline.com/vdcjoteo.uqevyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما