تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 81287
مدیرعامل آب منطقه ای استان تهران در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران از تصفیه خانه ششم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصفیه خانه ششم تا پایان سال 98 به بهره برداری می رسد و مناطق شمال، شمال غرب و جنوب غرب تهران که بیشتر از منابع آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کنند با راه اندازی این تصفیه خانه، به آب‌های سطحی دسترسی بیشتری پیدا می کنند.
بهره برداری از تصفیه خانه ششم پایتخت تا پایان سال ۹۸
به گزارش زیست آنلاین، مدیرعامل آب منطقه ای استان تهران گفت: تصفیه خانه ششم تا پایان سال 98 به بهره برداری می رسد و نیاز آبی بخش شمال، شمال غرب و جنوب غرب را تامین می کند.

سید حسن رضوی در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران از تصفیه خانه ششم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مناطق تهران بیشتر از منابع آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کنند که با راه اندازی این تصفیه خانه دسترسی به آب‌های سطحی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: این تصفیه و تونل ۲۹ کیلومتری آب با کیفیت را تحویل مردم خواهد داد و ۲۰ درصد هزینه‌های بهره برداری را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تهران اضافه کرد: این تصفیه خانه برای بهره برداری نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان است تا سرمایه زمین مانده به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سرانجام برسد از این رو اعضای شورای اسلامی تعهد کردن تا این مبلغ را در طول امسال تخصیص دهند تا بتوانیم به سرعت آن را افتتاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار مهمترین مساله است که باید به آن پرداخته شود گفت: قطعاتی را برای تجهیز این تصفیه خانه سفارش داده‌ایم که با تزریق منابع مالی می‌توانیم آنها را نصب کنیم.

رضوی بیان داشت: تصفیه خانه ششم ضمن اینکه پمپاژ را حذف کرده و آب با کیفیت را تحویل شهروندان می‌دهد یک سامانه پدافند غیرعامل است که جایگزین طرح‌های ۶۰ ساله آبرسانی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در بحران‌ها و حوادث مشکلی نخواهیم داشت و می‌توانیم نیاز آبی سه میلیون نفر را تأمین کنیم.

بزرگترین تصفیه خانه کشور در تهران در انتظار تأمین اعتبار است

بزرگترین تصفیه خانه کشور در تهران در انتظار تأمین اعتبار است مجری تصفیه خانه ششم تهران نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: بزرگترین تصفیه خانه کشور با ظرفیت ١٥ متر مکعب بر ثانیه نیازمند تأمین اعتبار است.

عادل ساعدی اظهار داشت: ساخت سازه‌های آن به اتمام رسیده است و ٤٥درصد پیشرفت تجهیزات در این تصفیه خانه وجود دارد که نیازمند تأمین اعتبار است.

وی افزود: به خاطر افزایش قیمت تجهیزات و تحریم قطعات نتوانسته‌ایم بر اساس زمان پیش بینی حرکت کنیم.

مجری تصفیه خانه ششم تهران تاکید کرد: تا کنون یک هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان برای این تصفیه خانه هزینه شده است که نیازمند اختصاص١٥٠ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: در صورت تأمین منابع، امیدواریم در انتهای بهمن ماه امسال بتوانیم بخشی از این تصفیه خانه را به مرحله بهره برداری آزمایشی برسانیم.

به گفته وی، این تصفیه خانه جمعیت بیش از سه و نیم نفر را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات اجرایی این تصفیه خانه از سال ١٣٨١ آغاز شده است گفت: این تصفیه خانه طرح آبرسانی از سد امیرکبیر را اجرایی می‌کند.

ساعدی ابراز داشت: سالانه ١٢٠ میلیون متر مکعب آب از سد امیرکبیر و طالقان به خاطر نبود زیرساخت‌های شبکه ای محدودیت در انتقال داریم که به همین میزان آب از سفره‌های زیرزمینی برداشت می‌شود.

وی، مهمترین اهداف اجرایی این طرح را افزایش ظرفیت آبرسانی به مناطق توسعه‌ای شهر تهران در شمال غرب، اصلاح سیستم‌های آبرسانی و بازسازی شبکه‌های موجود است.

مجری تصفیه خانه ششم تهران مشکلات این طرح را کمبود شدید نقدینگی، نوسات قیمت ارز، مشکلات قراردادی، محدودیت جهت خرید تجهیزات خارجی به دلیل تحریم‌ها و تخصیص اعتبار به صورت اوراق مشارک و اسناد خزانه و تبدی به نقدینگی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات انتقالی آب به تصفیه خانه‌های یک و دو تهران فرسوده است گفت: لوله‌های بتنی و فولادی که از بیلغان به این دو تصفیه خانه ختم می‌شوند دارای عمر ٦٠ساله است که اگر اصلاح و بازسازی نشود تهدید جدی برای تهران است.

مجری تصفیه خانه ششم تهران افزود: اگر مشکلی برای این لوله‌ها ایجاد شود در سیستم آبرسانی به بیش از سه میلیون نفر مختل ایجاد می‌شود.

وی گفت: بهره برداری از این تصفیه خانه کمک شایانی به اصلاح و بازسازی این لوله‌ها خواهد کرد.

تصفیه خانه

٩٠ میلیارد تومان شورای اسلامی شهر تهران برای تصفیه خانه ششم اختصاص داد رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از بازدید از تصفیه خانه ششم گفت: ٩٠ میلیارد تومان این شورا در سال گذشته برای تصفیه خانه ششم تصویب کرد که در مراحل انتهایی ابلاغ وزیر هستیم.

مجید فراهانی اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران دغدغه مند طرح‌های آبرسانی هستند که امیدواریم با اختصاص این اعتبار تصفیه خانه به بهره برداری برسد.

وی افزود: همچنین نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ١٥ میلیارد تومان برای طرح‌های آبرسانی این استان اختصاص داده‌اند که مبلغ ناچیزی است.

به گزارش ایرنا، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب تهران و آب منطقه‌ای اطلاعاتی از پیشرفت طرح‌های آبرسانی به شورا ارائه نکرده است گفت: خودمان از مدیرعامل آبفا درخواست کردیم که گزارش مکتوبی از طرح‌ها و به ویژه تصفیه خانه ارائه کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اختصاص اعتبار تا هفته دولت شاهد بهره برداری تصفیه ششم در تهران باشیم.

وی با بیان اینکه باید طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار گیرد گفت: نباید طرح جدیدی شروع شود بلکه با بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام بتوانیم مشکلات زیرساختی آب به مناطق مختلف استان را حل کنیم.

فراهانی اضافه کرد: منطقه ٢٢ تهران در دو سال آینده به جمعیت٥٠٠ هزار نفری می‌رسد که باید پیش از تمرکز جمعیت در آن زیرساخت‌های آبرسانی اجرایی شود.

درباره این موضوع بیشتر بخوانید:

مدیریت صحیح آب چالش بزرگ توسعه پایدار

راهکارهای نجات کشور از بحران کم آبی

عدالت اجتماعی در آب

بحران آب در جهان

بحران‌ های زیست‌ محیطی و آلودگی های آب

بزرگترین مشکلات آب در جهان امروز چیست؟

وضعیت قرمز آبی و سایه بحران آب بر کشور

https://zistonline.com/vdcfe0dc.w6dycagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما