تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 81119
سخنگوی صنعت برق گفت: طرح تغییر ساعت کار اداره ها در ۲۹ استان اجرا شده است و رایزنی برای اجرای آن در دو استان باقیمانده با هماهنگی استانداری‌ها ادامه دارد./ بر اساس تفاهمنامه‌ای که میان مرکز آبانیرو پژوهشگاه نیرو و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبادله شد، شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های صنعت برق محقق می‌شود.
تغییر ساعت کار ۲۹ استان با هدف مدیریت مصرف انرژی/ تحقق شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های صنعت برق
به گزارش زیست آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، سخنگوی صنعت برق از اجرایی شدن طرح تغییر ساعات کار ادارات در ۲۹ استان و رایزنی برای اجرای آن در ۲ استان باقی مانده با هماهنگی استانداری‌ها خبر داد و افزود: اجرای این طرح در استان‌ها از سوی صنعت برق مورد پایش قرار می‌گیرد و اداراتی که به دستورالعمل و ابلاغیه استانداری‌ها کم‌توجهی کنند، نسبت به برخورد یا احیاناً قطع برق آنها اقدام خواهد شد.

مصطفی رجبی‌مشهدی، شروع و خاتمه ساعات کار روزانه ادارات به میزان یک تا ۱.۵ ساعت زودتر را از ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: به جهت خنکی هوا در ساعات آغازین صبح و استفاده از روشنایی روز، همچنین قرار گرفتن عمده ساعات اداری در ساعات غیر پیک، این طرح نقش قابل توجهی در کاهش بار مصرفی در ساعات گرم سال دارد.

وی تصمیم‌گیری درباره ساعات شروع و پایان کار ادارات را بر اساس اولویت‌ها و شرایط هر استان عنوان کرد که در مدت یک‌ماه یا کل فصل تابستان اجرا می‌شود.

رجبی‌مشهدی، برآوردهای هواشناسی را حاکی از افزایش یک تا ۱.۵ درجه‌ای دما در مرداد نسبت به تیر جاری ذکر کرد و خواستار تداوم اجرای برنامه در طول تابستان شد.

تغییر ساعت در تهران در حال رایزنیسخنگوی صنعت برق و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با اشاره به رایزنی با وزارت کشور و استانداری برای اجرای طرح در تهران، این استان را به جهت استقرار وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دارای شرایط ویژه‌ای عنوان کرد و افزود: در صورت توافق با اجرای طرح در این کلانشهر، اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

وی ۴ تا ۵ درصد کاهش مصرف برق در هر یک از مناطق کشور را از اثرات مثبت این طرح در تابستان گذشته دانست که در تهران حدود ۴۰۰ مگاوات و در تمام کشور حدود ۲۰۰۰ مگاوات کاهش بار شبکه برق را در پی داشته است.

سخنگوی صنعت برق کشور تاکید کرد: اجرای این طرح در استان‌ها از سوی صنعت برق مورد پایش قرار می‌گیرد و اداراتی که به دستورالعمل و ابلاغیه استانداری‌ها کم‌توجهی کنند، نسبت به برخورد یا احیاناً قطع برق آنها اقدام خواهد شد.

کنترل پیک مصرف با اجرای دومین مانور مدیریت مصرفکنترل پیک مصرف برق با اجرای دومین مانور مدیریت مصرفدر حالی که پیک مصرف برق در روز دوشنبه سوم تیرماه، به ۵۶ هزار مگاوات رسیده بود، پیش‌بینی می‌شد که این میزان در روز سه‌شنبه چهارم تیرماه با توجه به افزایش گرمای هوا، رقمی بسیار بیش از این را به ثبت برساند.
این در حالی‌است که بر اساس گزارش‌های دریافتی از معاونت هماهنگی توزیع توانیر، با اجرای دومین مانور مدیریت مصرف برق، در حدود ۲۹۰۰ مگاوات پیک‌سایی صورت گرفته است.
آثار نهایی اجرای این مانور پس از بررسی‌های نهایی اعلام خواهد شد.

استانهای پرمصرف و خوش مصرف برق کشور در روز جاریشرکت توانیر با اعلام ساعات پیک به مشترکان تاکید کرده از استفاده همزمان وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی،ماشین ظرفشویی و لباسشویی در این ساعات خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، نقشه زیر نشان دهنده وضعیت میزان مصرف انرژی برق در سطح کشور است. بخش‌هایی از این نقشه که با رنگ سبز مشخص شده‌اند، وضعیت مطلوب استفاده از انرژی برق را نشان می‌دهند و مشترکین این استان‌ها با مصرف بهینه برق در ثبات و پایداری این انرژی ارزشمند همکاری کردند.

قسمت‌های مشخص شده با رنگ نارنجی نشان دهنده افزایش میزان مصرف بوده و بدیهی است که مشترکین این مناطق با کاهش حداقل ۵ درصد از میزان برق مصرفی خود، می‌توانند در وضعیت سبز و پایدار قرار گیرند.

استانهای خوش مصرف و پرمصرف

و اما رنگ قرمز در این نقشه نشان دهنده مناطقی است که میزان مصرف برقشان به بیش از حد مجاز رسیده و در معرض هشدار قرار دارند. ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تأمین برق پایدار در این بخشها امکان پذیر کنند. ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تأمین برق پایدار در این بخشها امکان پذیر کنند.

توصیه شده برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است از دور کند کولرهای آبی استفاده نموده، کولرهای گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند و از استفاده همزمان وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی اکیداً خودداری کنند. به خاطر داشته باشید که خاموش کردن لامپ‌های اضافه ساده‌ترین راه مصرف بهینه برق است.

 شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های صنعت برق کلید خوردشبکه‌سازی آزمایشگاه‌های صنعت برق کلید خوردبر اساس تفاهمنامه‌ای که میان مرکز آبانیرو پژوهشگاه نیرو و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبادله شد، شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های صنعت برق محقق می‌شود.

"امیر فرهادی" رئیس مرکز آبانیرو در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: پژوهشگاه نیرو سابقه طولانی در زمینه آزمون، بازرسی و استاندارد تجهیزات صنعت برق دارد، اما ارزیابی و تایید صلاحیت آزمایشگاه­های صنعت برق وظیفه جدیدی است که به مرکز آبانیرو محول شده است.

وی افزود: جلسات مختلفی در این باره برگزار شد که در نهایت تصمیم بر تشکیل مدیریت برنامه‌ریزی و تایید صلاحیت آزمایشگاه­‌های صنعت برق و انرژی گرفته شد.

رئیس مرکز آبانیرو با بیان اینکه نیاز به شبکه‌سازی در آزمایشگاه‌های صنعت برق احساس می‌شد، ادامه داد: با توجه به عملکرد شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصمیم گرفته شد که با همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، این کار دنبال شود.

"رضا اسدی‌فرد" مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه به ارائه تاریخچه‌ای از روند شکل‌گیری شبکه پرداخت و گفت: بیش از یک دهه از تشکیل شبکه آزمایشگاهی فناوری‌نانو می‌گذرد که چند سالی است با تغییر دامنه کاری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این شبکه کارشناسان دستگاه‌ها نقش بسیار مهمی دارند و شبکه سعی داشته تا با ایجاد سازوکارهای تشویقی و حمایتی، انگیزه‌های کارشناسان را ارتقا دهد، اظهار کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی دستگاهی از دیگر فعالیت‌های شبکه راهبردی است که به ارتقای تخصص کارشناسان دستگاه‌ها منجر شده است.

اسدی‌فرد در ادامه افزود: تجربه موفق کسب شده در شبکه آزمایشگاهی یک تجربه خوب برای کل کشور است و امیدواریم با امضای این تفاهمنامه شاهد اتفاقات خوبی در حوزه شبکه‌سازی آزمایشگاهی مرکز آزمون، بازرسی و استانداردسازی وزارت نیرو باشیم.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این تفاهمنامه فصل جدیدی در همکاری‌های بین سازمانی ایجاد می‌کند.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

شدت مصرف انرژی در ایران نمایانگر بدمصرفی است

تصمیمات وزارت‌ نیرو در برخورد با استخراج‌کنندگان ارز مجازی

تدابیر وزارت نیرو برای تامین برق در هفته جاری

اتمام فاز اولیه طرح آموزش بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان مدارس

بزرگترین خطر صنعت برق و انرژی در جهان چیست

اهمیت آشنایی با اصلاح الگوی مصرف

https://zistonline.com/vdcjhveo.uqevvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما