تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 81048
دادستان سوادکوه از دستگیری متهم به اتلاف یک قلاده توله خرس در این شهرستان و مدیر کل محیط زیست استان مازندران از احضار متخلفانی که منجر به تلف شدن خرس قهوه‌ای در سوادکوه شدند، خبر دادند.
دستگیری ضاربان خرس تلف شده در سوادکوه و سنگ‌اندازان در انتظار حکم دادگاه
به گزارش زیست آنلاین، رسول محمدی در این باره اظهار کرد: پرونده قضائی برای ضاربان این توله خرس در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه تشکیل و با پیگیری عوامل انتظامی یکی از متهمین شناسایی و دستگیر شد.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: پرونده متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در یکی از شعبات دادسرای عمومی و انقلاب سوادکوه در حال رسیدگی است.

شنبه ۲۵ خرداد یک توله خرس ۲ ساله در منطقه دراسله سوادکوه استان مازندران؛ هنگامی که همراه مادر خود در حرکت بود از یک تپه به پایین سقوط کرده و از مادرش فاصله گرفت. و برخی اهالی روستا با ضربات متعدد سنگ و چوب توله خرس را زخمی کردند.

هرچند کوهنوردان عابر به محیط بان‌ها اطلاع دادند و آن‌ها به کمک توله خرس شتافتند، اما به دلیل شدت جراحات آن‌ها نتوانستند حیوان را نجات دهند و در نهایت توله خرس کشته شد.

بر اساس تصاویری که از ادامه ماجرای کشتار بیرحمانه یک توله خرس در منطقه دراسله سوادکو به دست دیده بان رسیده است، افراد حاضر در صحنه پس از مجروح نمودن توله خرس با ضربات سنگ، جانور نیمه جان را به زور به حاشیه جاده کشانده و قصد دزدیدن جسم نیمه جان توله خرس بوسیله یک کامیونت را داشته اند.

در این زمان یکی از فعالان محیط زیست سوادکوه در محل حاضر شده و ضمن اطلاع به نیروهای محیط زیست از سرقت توله خرس جلوگیری می‌کند.

متخلفین پس طی مسافتی احساس خطر کرده و توله خرس مجروح را به جاده انداخته و فرار می‌کنند.

سنگ اندازی به خرس قهوه ای در مازندرانسنگ‌اندازان به خرس قهوه‌ای در انتظار حکم دادگاهمدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران از احضار متخلفانی که منجر به تلف شدن خرس قهوه‌ای در سوادکوه شدند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته فیلم سنگ‌پرانی به یک توله خرس قهوه‌ای در سوادکوه مازندران در فضای مجازی منتشر شد. اذیت و آزار این توله به حدی بود که با وجود تلاش محیط بانان برای رساندن به‌موقع آن به کلینیک دامپزشکی متاسفانه در راه جان خود را از دست داد و تلف شد.

مدیر کل محیط زیست استان مازندران که روز گذشته از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان و شناسایی آنها خبر داده بود، امروز (دوشنبه ۲۷ خرداد)، در گفت‌وگویی مجدد، اعلام کرد که متخلفان این پرونده با دادگاه احضار شده‌اند.

ابراهیمی کارنامی با تاکید بر اینکه کلیه مستندات مربوط به تلف شدن خرس از سوی اداره کل محیط زیست استان مازندران به مقام قضایی ارائه شده است، گفت: منتظر صدور حکم قاضی هستیم.

وی تاکید کرد: محیط زیست استان مازندران همه پیگیری‌ها را انجام می‌دهد تا متخلفان به سزای عمل زشت خود که منجر به آسیب زدن به حیات وحش کشور و حریجه‌دار شدن روحیه شهروندان ایرانی شده است، برسند.

مدیر کل محیط زیست استان مازندران با اشاره به اینکه مبلغ ضرر و زیان به خرس قهوه‌ای ۵۰ میلیون تومان است، گفت: برای چنین تخلفی در قانون هم جریمه نقدی و هم زندان پیش بینی شده است اما باید منتظر حکم قاضی باشیم.

روز گذشته رئیس محیط زیست سواد کوه، ضمن تشریح حادثه گفته بود که دو مرد ۵۰ و ۳۰ ساله پس از مشاهده توله خرس متاسفانه با سنگ و چوب به آن حمله‌ور می شوند و اهالی روستا نیز با طناب خرس را بستند البته اهالی روستا قصدشان مهار خرس، کمک و تحویل دادن به نیروهای محیط زیستی بود که متاسفانه به دلیل ناآگاهی اقدام درستی انجام ندادند. پس از تماس مردم با محیط زیست نیروها به محل مورد نظر اعزام شدند و با انتقال توله خرس به دامپزشکی سمسکنده ساری اقدامات درمانی انجام شد اما به دلیل شدت جراحات وارده بر اثر ضربه سنگ و چوب متاسفانه توله خرس پس از انتقال جان باخت.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

حفاظت از تنوع زیستی با روش های نوین

تصاویری جالب از خرس قطبی و بچه خرس

تخریب زیستگاه ها موجب نزدیک شدن خرس ها به باغات میوه می شود

https://zistonline.com/vdcaawna.49n6y15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما