تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 80934
زیست آنلاین: در سال های اخیر تعداد مشاغل در انرژی های تجدیدپذیر در انگلستان، تقریبا به یک سوم کاهش یافته است، این اتفاق به این دلیل بود که دولت به طور موثر طرح های مشوقی را که مشتریان را به خرید پنل های خورشیدی سوق می داد، کنار گذاشت و یارانه های خود را برای توسعه این دست از انرژی ها کاهش داد.
مشاغل انرژی تجدیدپذیر در انگلستان به یک سوم کاهش یافته است
به گزارش زیست آنلاین، گزارش ها نشان می دهد، در سال های اخیر سرمایه گذاری در بخش انرژی های پاک و تجدید پذیر به شدت کاهش یافته است.

در سال های اخیر تعداد مشاغل در انرژی های تجدیدپذیر در انگلستان، تقریبا به یک سوم کاهش یافته است. یک گزارش جدید نیز نشان می دهد که ظرفیت جدید تولید سبز در مقیاس مشابه، چندین سال گذشته به شکل جدی با کاهش رو به رو بوده و موجب تعطیل شدن برخی از شرکت های فعال در بخش انرژی های پاک شده است.

مطالعات و بررسی های انجام شده نشان می دهد که مشاغل انرژی های تجدیدپذیر در سال های ما بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است و با وجود آنکه در سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر در انگلستان بیش از دو برابر شده است، باز هم با کاهش یک سومی مشاغل پاک در حال حاضر، مواجه هستیم.

اتحادیه انرژی های تجدید پذیر، وضعیت رشد انرژی های پاک وتخریب و کاهش ذغال سنگ در دهه ۱۹۸۰ تا به حال مقایسه کرد، در این گزارش چشم انداز داده های موجود از منابع مختلف، از جمله دولت و صنعت را تجزیه و تحلیل و جمع آوری شده است.

مشاغل انرژی تجدید پذیر در انگلستان به یک سوم کاهش یافته است

سو فرن، معاون دبیر کل ارشد در Prospect، به گاردین گفت: "رویکرد بازار به رهبری دولت شکست خورده است و منجر به ایجاد مشاغل سبز خارجی شده است، در حالی که کارگران انگلستان نا دیده گرفته شده و بعضا مشاغل خود را در این زمینه از دست داده اند.

فرن در ادامه خاطر نشان کرد، بدون یک استراتژی مناسب صنعتی و به کارگیری سیاست های دقیق و منظم قادر نخواهیم بود امنیت آینده انرژی خود را تامین کنیم، به طور جدی اگر دولت،  از تولید کربن جلوگیری  نکند و رشد و توسعه انرژی های تجدید پذیر را بیش از پیش مورد توجه قرار ندهد، در دهه های آتی در معرض خطرات جدی و غیر قابل بازگشت قرار خواهیم گرفت، در واقع ما به یک استراتژی قابل تحقق نیاز داریم که مسیر پایدار و سبزی را در پیش بگیرد.

لازم به ذکر است اشاره کوچکی به علل این سقوط شدید در شغل های تجدید پذیر داشته باشیم، این اتفاق به این دلیل بود که دولت به طور موثر طرح های مشوقی را که مشتریان را به خرید پنل های خورشیدی سوق می داد، کنار گذاشت و یارانه های انرژی خود را برای توسعه این دست از انرژی ها کاهش داد، این عوامل به طور مستقیم   انگیزه های مردمی را کاهش داد.

البته استدلال وزیران این است که به دلیل آنکه هزینه های انرژی های تجدید پذیر در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است، صنایع دیگر نباید به یارانه عمومی متکی باشند، اما اجرای طرح های اینچنینی دولت در سال های اخیر باعث ایجاد آشفتگی و عدم اطمینان مردم به شرکت های فعال در زمینه انرژی های تجدیدپذیر شد.

سو فرن، معاون دبیر کل ارشد در Prospect،  همچنین به گاردین گفت: "دولت های متوالی به ما قول داده اند تا انقلاب مشاغل سبز ایجاد کنند اما پس از افزایش اولیه ما اکنون شروع به عقب رفت کرده ایم. این موضوع عمیقا برای آینده بخش انرژی و تولید میزان کربن در انگلیس نگران کننده است. "

وی افزود: "کمیته تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۵۰ به صفر رساندن میزان کربن را پیشنهاد کرده است و بعضا چندین مورد برای زمان بندی های جاه طلبی حتی بیشتر تلاش کرده اند، اما در حال حاضر ما به یک گذار فقط برای به تعادل رساندن تمام کارگران آسیب دیده نیاز داریم و این به این معنی است که ما باید فعالانه کار کنیم تا اطمینان حاصل شود که آسیب های ناشی از جوامع ذغال سنگ در دهه ۱۹۸۰دیگر  تکرار نمی شود. "

تعداد مشاغل سبز

یک سخنگوی بی بی سی به گاردین گفت: "ما تعداد مشاغل سبز را به حدود ۴۰۰،۰۰۰ افزایش دادیم و در این دولت با استراتژی ایجاد و بسط رشد پاک و تمیز در قلب استراتژی صنعتی مدرن، می توانیم این رقم تا سال ۲۰۳۰ می تواند به بیش از چهار برابر برسانیم.

ما ۲.۵ میلیارد پوند را به نوآوری های کم کربن تزریق کرده ایم و با سرمایه گذاری زیربنایی ۴۰ میلیارد پوند را به توسعه تامین انرژی از راه پاک و تجدیدپذیر اختصاص خواهیم داد.

شغل های سبز توسط BEIS به همه افرادی که در رشد پاک و تمیز فعالیت دارند، اطلاق می شود، یعنی فعالیت هایی که درآمد ملی را افزایش می دهد در حالی که موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نیز میگردد. لازم به ذکر است، تعداد افراد مشغول به کار سبز در انگلیس در سال ۲۰۱۲ توسط سازمان ملل متحد به میزان ۱ میلیون برآورد شده است./ منبع: theguardian

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

دلایل کندی حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر

برنامه های انرژی پاک جهان در حال کاهش است

چهار منفعت صنعت تجدید پذیر با رویکرد جهانی

وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

ثابت ماندن رشد تجدیدپذیرها موج هایی از نگرانی تولید کرده است

جایگزین خورشیدی برای چراغ نفتی در نپال

جایگزینی کامل انرژی تجدید پذیر در هاوایی مصرف سوخت فسیلی را به صفر خواهد رساند

وام نصب انرژی خورشیدی برای خانه های  جدید مسکونی

https://zistonline.com/vdcdon0j.yt0zs6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما