تاریخ انتشار :شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 80858
زیست آنلاین: تحقیقات جدید نشان می دهد که آمونیاک منبع حیاتی نیتروژن برای زندگی زودهنگام  Early life روی زمین است.
آمونیاک منبع حیاتی نیتروژن برای بارور کردن زمین است
به گزارش زیست آنلاین، یک تیم از دانشمندان بین المللی - از جمله محققان دانشگاه سنت اندروز، دانشگاه سیارکوز، سلطنتی هالووی و دانشگاه لندن - یک منبع جدید غذا برای زندگی زودهنگام در این سیاره را معرفی کرده اند..
زندگی روی زمین بر پایه ی دسترسی به عناصر حیاتی مانند نیتروژن و فسفر استوار است.
این عناصر مغناطیسی در هر زمان و هر مکانی هستند، زیرا آنها برای تشکیل DNA، تامین پروتئین وحتی ساخت و ساز ماشین آلات مورد نیاز هستند.
آنها در اصل از سنگ ها و جو زمین تهیه شده اند، لذا دسترسی به آنها در اثر ایجاد تغییرات در شیمی محیط زمین در طول زمان زمین شناسی به شکل قابل توجهی نوسان می کند، چراکه تغییرات چشمگیر در تاریخ زمین به دنبال تکامل فتوسنتز اکسیژن بود

این تحقیق که در مجله علوم طبیعت منتشر شده است، نشان می دهد که چگونه عرضه این عناصر به طور مستقیم بر رشد فضای غنی از اکسیژن در زمین تاثیر گذار بوده و کلید پیشرفت زندگی زودهنگام روی زمین می باشد.
استفاده از آمونیاک همانند بسیاری از ترکیبات مفید شیمیایی دیگر دربخش های مختلف از جمله صنایع و کشاورزی کاربردهای زیادی دارد. 
علیرغم اهمیت حیاتی مواد مغذی به زندگی، دسترسی به نیتروژن و فسفر در اقیانوس ها به خوبی درک نمی شود، به خصوص اینکه چگونه عرضه این عناصر باعث می شود تا چرخه اکسیژن سیاره ای بیشتر شود. 
با استفاده از نمونه هایی از سنگهای ذخیره شده فوق العاده در  ۲.۷ میلیارد سال پیش، که با شواهد اولیه برای فتوسنتزی اکسیژن همراه بوده اند، تیم محققان چرخه ابتدایی نیتروژن زمین را برای بررسی بازخورد هایی که با مراحل اولیه اکسیژن سازی سیاره ای مرتبط است، مورد بررسی قرار دادند.
یافته های جدید زمینه ای برای بازخورد های دیگر مواد مغذی در طول تکامل سیاره را فراهم کرد، همچنین به دانشمندان کمک نمود تا نقش چرخه نیتروژن در تولید اکسیژن جهانی را درک کنند.
به طو کلی می توان گفت، استفاده از آمونیاک می تواند نیترات لازم را در اختیار گیاهان قراردهد، میزان تولیدات کشاورزی رابه سرعت افزایش دهد و علاوه براین با تاثیرات آفت کشی خود نیاز به سموم کشاورزی راکاهش می دهد.
در ادامه به نقش هایی دیگری که آمونیاک بر عهده دارد نیز اشاره می شود، به عنوان مثال یکی از مزایای آمونیاک در کشاورزی این است که به سرعت با خاک ترکیب می شود و کاتیون های نیتروژنی تولید می کند، گیاهان از شکل های یونی مواد شیمیایی می توانند به راحتی استفاده کنند. برای آنکه خواص آمونیاک به خوبی حفظ شود و در تماس با هوا از بین نرود به حفر خاک توسط دستگاه های کشاورزی آن رابه نزدیکی ریشه ی محصولات می رسانند.
یکی دیگر از فواید آمونیاک در تولید انواع قارچ خوراکی است، قارچهای خوراکی در طبیعت معمولا پس از یک رعد و برق که سبب ریزش نیتروژن از جو می شوند بوجود می آیند، در روش صنعتی به راحتی با افزودن آمونیاک نیتروزن موردنیاز قارچ ها که اصلی ترین ماده غذایی این محصول است تامین می شود.
در برخی از باغات از ترکیبات حاوی آمونیاک برای سم پاشی و از بین بردن انواعی از آفات استفاده می شود، علاوه برکاربردهایی که درکشاورزی برای آمونیاک ذکر شد استفاده در صنعت و حتی در مصارف خانگی از جمله انواع شوینده ها تنها بخشی از خواص بیشمار آمونیاک است که ذکرنیاز به زمان زیادی خواهد داشت./ برگرفته از: sciencedaily

https://zistonline.com/vdcivvav.t1auw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما