تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 80626
مراسم افتتاح یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی استان فارس، به ظرفیت ۱۰ مگاوات و با فن‌آوری بومی در شهر آباده برگزار گردید.
یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی استان فارس افتتاح  شد
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا): امروز یکشنبه ۸ اردیبهشت ماه سال ۹۸ با حضور آقایان مهندس حائری معاون برق و انرژی وزارت نیرو، دکتر زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار فارس، فرماندار و شهردار شهرستان آباده، مدیران عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بزرگترین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی استان فارس در منطقه صغاد در شهرستان آباده که توسط شرکت تامین انرژی برق ایرانیان و با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال احداث شده است، افتتاح گردید.
بنابر این گزارش: نیروگاه مذکور با استفاده از فناوری بومی و بهره‌گیری از توانمندی طراحان ایرانی توانایی تزریق ۱۰ مگاوات برق به شبکه سراسری برق کشور را دارد و هر ساله مانع از انتشار ۱۳ هزار و ۷۱۱ تن دی اکسیدکربن در محیط زیست‌ می‌گردد. همچنین این پروژه سالیانه از تبخیر ۴ هزار و ۳۷۱ مترمکعب آّب که در تولید برق فسیلی استفاده می‌شود، جلوگیری می‌کند و با صرفه‌جویی ۵,۶۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سال به صرفه‌جویی ذخایر سوخت‌های فسیلی کمک خواهد کرد.
این گزارش می افزاید: استان فارس با پتانسیل انرژی تابشی بالا بعنوان یکی از مستعدترین استان‌های کشور برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است. در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیرِ نصب شده در این استان بیش از ۵۰ مگاوات می‌باشد که حدود ۳۴ مگاوات از آن متعلق به نیروگاه‌های خورشیدی است.
این گزارش خاطر نشان می‌کند: در حال حاضر شرکت تامین انرژی برق ایرانیان (تابان) تجربه احداث ۴ نیروگاه ۱۰ مگاواتی را دارد که ۲ نیروگاه در استان فارس به مرحله بهره‌برداری رسیده و ۲ نیروگاه در استان کرمان در دست ساخت می‌باشد و به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

مراسم افتتاح یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی استان فارس، به ظرفیت ۱۰ مگاوات و با فن‌آوری بومی در شهر آباده برگزار گردید.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

آلمان بیش از ۵۰ درصد برق از انرژی های تجدید پذیر تولید کردمعرفی انواع انرژی تجدیدپذیراستان اصفهان قطب صادراتی برق تجدید پذیرتغییر اقلیم برای تولید انرژی های تجدیدپذیر یک فرصت استسرمایه گذاری کالج کالیفرنیا  برای تولید ۱ مگاواتی انرژی خورشیدیطولانی ترین توربین بادی در حال ساختتخمین ۴۰۰ میلیون دلاری برای ساخت نیروگاه خورشیدیراهنمایی برای خرید پنل های خورشیدی https://zistonline.com/vdcb00bw.rhbg5piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما