تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 80522
زیست آنلاین: آنچه که در حدود ۱۲ ماه پیش به عنوان یک ایده طراحی شده بود امروزه ساخته شده است و آن اولین مزرعه پشت بومی روستایی در استرالیا نام گرفته است که درست در داخل شهر سیدنی قرار دارد.
اولین مزرعه بومی پشت بامی در استرالیا
به گزارش زیست آنلاین، این باغ، شامل بیش از ۳۰ محصول  بومی، از جمله انگور، سبزی، درختانی نظیر سرخدار، تمشک بومی و کرفس می شود، و محصولات حاصل از آن نیز به عنوان محصولات تازه به فروش می رسد.

آقای همپسون مجری این طرح اظهار داشت که امیدوار است اجرای این طرح بر طرح های آینده تاثیر بگذارد و نشان دهد که چگونه گیاهان بومی می توانند یک حس تاریخی را به تحولات جدید روز متصل کنند.

وی گفت: ما امیدواریم، که این طرح بتواند فصل جدیدی در راستای ترویج فرهنگ بومی کشور ایجاد کند، به بیان بهتر، این موضووع یک گام مهم در جهت تثبیت آشتی با آداب و رسوم کهن و در عین حال بهره برداری از توان بالقوه شرکت های اجتماعی بومی" به شمار می رود.

باغ و مزرعه ایجاد شده واقع در زمین گاتجال، شامل کارگاه های لوکوموتیوی Eveleigh می شود که منبع اشتغال مردم بومی نیز هست که در کارخانه های ریخته گری، دیگ بخار و کارگاه ها کار می کنند و یک طرح توسعه ای به شمار می رود.

مزرعه بومی در استرالیا

چرا که آن ها می توانند درآمد بیشتری از طریق  ۱۶ کارگاه آموزشی ماهانه، از جمله هنرهای فرهنگی و بافندگی، کلاس های پایداری در زمینه های مختلف و کلاس های آموزش آشپزی، برای خود تامین کنند.

سوزان لوید هورویتس، مدیر عامل میرواس، گفت که این شرکت "توجه دقیق" خود را به اهمیت دادن و پاس داری از ارزش های بومی معطوف کرده است.

او گفت: "هیچ کس انتظار ندارد که یک مزرعه بومی در وسط شهر پیدا شود و همین موضوع هیجان قابل توجهی ایجاد کرده است. ما توانستیم در یک محوطه ی بومی تجربه ای ایجاد کنیم که مردم را به فرهنگ و سنت بومی متصل می کند و در عین حال یادآور تاریخ کهن این مرز و بوم باشیم.

فرماندار نیویورک، دیوید هارلی و همسرش لیندا هورلی در رویداد چهارشنبه حضور داشتند، در حالی که باغبانان استرالیا با افتخار این مزرعه را افتتاح کردند، آقای جورجیادیس گفت که این مزرعه "غذای روح" را تولید خواهد کرد.

https://zistonline.com/vdcgxn97.ak9zx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما