تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 80455
زیست آنلاین: افزايش مصرف انرژی و رشد فزاينده آن در كنار منابع محدود آن توجه به ضرورت صرفه جويی در مصرف انرژی را تاكيد می كند. از سوی ديگر، استفاده از منابع انرژی فسيلی باعث ايجاد پيامدهای زيست محيطی گوناگون در كوتاه مدت و درازمدت خواهد شد، در ادامه چند راهکار برای کاهش مصرف انرژی ارائه خواهد شد.
راهنمای صرفه جویی انرژی در خانه
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس اطلاعات منتشر شده از اداره انرژی ایالات متحده، در سال ۲۰۱۷ میزان برق مصرفی متوسط خانه های آمریکایی ۱۰،۳۹۹ کیلووات ساعت بوده است.
از این مطالعه شما می توانید با مقایسه میزان انرژی خود و داده های ذکر شده دریابید که میزان مصرف خود چگونه است و این مقایسه این امکان را به شما می دهد که متوجه شوید بر اساس میزان مصرف، شما در زیر، نزدیک یا بالاتر از میزان میانگین هستید و علاوه بر آن به ذکر نکاتی میپردازد که با توجه به آن ها این امکان فراهم شود تا هزینه های انرژی خود را تا حد امکان کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: صرفه‌جویی در مصرف آب با تولید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیرصرفه جویی در انرژی، تنها با ارائه 3 راهنمایی

صرفه جویی در انرژی، تنها با ارائه ۳ راهکاراگر فقط بخواهید چند تغییر را برای کاهش مصرف انرژی انجام دهید، در اینجا ۳ نکته بسیار مورد استفاده با  کارآیی بالا برای شما ارائه خواهد شد که هر یک از آن ها تأثیر زیادی بر روی کاهش مصرف انرژی خواهند گذاشت.
۱.    لوازم انرژی Star را انتخاب کنید. با تغییر دادن به دستگاه های Energy Star به تنهایی، می توانید تا ۳۰٪ از صورتحساب برق خود را ذخیره کنید. البته این مقدار صرفه جویی ممکن است قابل تغییر باشد به خصوص اگر دستگاه شما بیش از ۱۰ سال سن داشته باشد و عمر مفی خود را گذرانده باشد.
۲.     نصب و استفاده از یک ترموستات درصورتی که آن را ندارید یا از آن استفاده نمی کنید، این یک تغییر کوچک است اما می تواند شما را تا ۱۰٪ در کاهش مصرف انرژی وسایلی نظیر یخچال و سایر تمهیدات گرمایشی و سرمایشی یاری رساند.
ترموستات هوشمند به شکل خودکار از مصرف بیش از اندازه و غیر قابل استفاده شما می کاهد و با تنظیم یک دمای ثابت درجه خود را با شرایط دمایی موجود در خانه هماهنگ می سازد، این بدان معناست که اگر میزان درجه حرارت خانه شما از حد مطلوبی که تعیین کرده اید بیشتر شود از حرارت خود میکاهد و اگر کمتر شود به حرارتخود می افزاید تا همواره شرایط دمایی ثابتی برای شما ایجاد نماید و در عین حال از مصرف انرژی بیش از اندازه بکاهد.
۳.    پانل های خورشیدی درسقف خانه های خود نصب کنید. به راحتی می توان ادعا کرد که در مقایسه با انرژی های تجدید پذیرهیچ راه بهتری به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی وجود ندارد.
بهترین و کارآمد ترین روش سودرسان برایتان این است که  انرژی تجدیدپذیر خود را تولید کنید. سیستم های خورشیدی ارزان تر از آنچه شما فکر می کنید، می باشند و شما می توانید از طریق شرکت های موجود در منطه خود قبل از انجام هرگونه اقدامی در این زمینه از میزان تولید برق و قیمت انرژی حاصل از آن جویا شود و با تحقیق و بررسی به این کار بپردازید./ منبع: renewableenergyworld

https://zistonline.com/vdcbsabw.rhbgspiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما