تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 80444
هوش مصنوعی در حال پیشرفت‌های بسیار سریعی است شاید شبیه کتاب‌های علمی تخیلی باشد، ولی پژوهشگران از پیش‌بینی زمان مرگ توسط هوش مصنوعی خبر می‌دهند.
نقش هوش مصنوعی در پیش‌بینی زمان مرگ تا آینده خودروهای برقی
به گزارش زیست آنلاین، در تازه‌ترین اخبار تکنولوژی از گسترش دامنه استفاده از هوش مصنوعی گرفته تا آینده خودروهای برقی و تلاش برای افزایش تولید گوشی‌های تاشو را می‌خوانید.

هوش مصنوعی از پیش بینی‌زمان مرگ تا خبر نویسیهوش مصنوعی بر اساس الگوریتمی بسیار پیچیده که با یادگیری ماشین هم‌زمان می‌شود، در حال نزدیک شدن برای پیش‌بینی زمان مرگ است. بر اساس این الگوریتم پیچیده که البته همچنان در حال تکمیل است، احتمال خطر مرگ زودرس در افراد در حال پیش‌بینی است. این الگوریتم به بانک زیستی در بریتانیا دسترسی دارد و در آن داده‌های ژنتیکی ۵۰۰ هزار نفراز افراد مختلف در بازه زمانی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ مورد بررسی قرار گرفته است.

در الگوریتم پیچیده این هوش مصنوعی، پارامترهایی مثل سابقه بیماری، مصرف سیگار، سن و جنسیت از پارامترهای مهم هستند. فعالیت فیزیکی و قومیت‌ها از دیگر پارامترهای این الگوریتم  است . تا کنون بیش از ۶۰ درصد پیش‌بینی‌های این الگوریتم درست بوده است.

هوش مصنوعی البته در موارد متفاوت دیگر هم در حال توسعه است. یکی از این موارد در رسانه های بزرگ است.

خبرگزاری‌ها و نشریات مختلفی در جهان در حال سپردن خبرنویسی به هوش مصنوعی هستند. خبرگزاری آسوشیتدپرس یکی از آژانس‌های خبری است که تولید برخی اخبارش را توسط هوش مصنوعی انجام می‌دهد.

در این روش، داده‌های خبری به هوش مصنوعی داده می‌شود و هوش مصنوعی پس از مشخص کردن قالب تولید محتوا، گزارش را می‌نویسد. هوش مصنوعی از الگوهای پیچیده‌ای هم برای تشخیص اخبار جعلی، با استفاده از یک بانک اطلاعاتی وسیع بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی در خدمت بهبود سیستم‌های آب‌ وهوایی و کره زمین اصلاح سیستم پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکسهوش مصنوعی و سیستم‌های خودران در حال گسترش هستند، اما سوانح سال گذشته برای خودروهای اوبر و گوگل و دو سقوط پیاپی بوئینگ ۷۳۷ مکس این سیستم‌ها را به‌شدت زیر سوال برده است.

با وجود این، شرکت بوئینگ اعلام کرده به‌روزرسانی‌هایی را در زمینه سیستم‌های اتوماتیک پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس انجام داده است. برای اعتماد کاربران، مدیرعامل بوئینگ پس از به‌روزرسانی این سیستم سوار یک فروند ۷۳۷ مکس شد تا یک پرواز آزمایشی را برای جلب دوباره اعتماد از دست رفته برای این شرکت انجام دهد.

بر اساس بررسی های اولیه‌، احتمالا دلیل  سقوط ۷۳۷ مکس در سیستم  MCAS بوده است. این سیستم برای جلوگیری واماندگی در ۷۳۷ مکس در برخی موارد به‌طور خودکار دماغه هواپیما را به سمت زمین سوق می‌دهد. اما خطا در این سیستم سبب شده این سامانه اشتباه کند و سبب سقوط هواپیما شود. حالا بوئینگ می‌گوید با به‌روزرسانی، این مشکل برطرف شده است. با وجود این، نگرانی‌ها همچنان ادامه دارد. این نگرانی‌ها به حدی است که دامنه آن از صنعت هوانوردی به صنعت خودرو هم رسیده است.

دیتر زچه مدیرعامل گروه خودسازی دایملر که از برجسته‌ترین مدیران صنعت خودرو جهان است، به‌تازگی گفته است تحقیقات در باره ۷۳۷ مکس مشخص می‌کند ترس در زمینه سیستم‌های خودران و حوادث آن، چقدر زیاد است. با توجه به حوادث رخداده برای سیستم‌های خودران‌، باید بسیار محتاطانه و مرحله به مرحله این سیستم‌ها را توسعه داد. حتی اگر این خودروها ایمن‌تر از رانندگی انسانی باشد یک حادثه می‌تواند پذیرش این فناوری را درعرصه عمومی سخت کند.

نظرسنجی‌های اخیر درآمریکا نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد مردم می‌ترسند سوار خودروهای خودران شوند.

بوئینگ ۷۳۷صنعت خودرو از پیش‌بینی خودروهای برقی تا بحران در بنز، فولکس واگن و بی ام و اتحادیه اروپا خودروسازان آلمانی را به تبانی علیه مشتریان متهم کرده است. آن‌گونه که گزارش شده شرکت‌های دایملر، بی ام و و فولکس واگن در زمینه تکنولوژی کاهش آلایندگی با هم هماهنگ کرده بودند تا از روش‌هایی که آلودگی را کاهش می‌دهند استفاده نکنند.

مشخص نیست چرا چنین چیزی رخ داده است، اما حدس زده می‌شود استفاده از این روش‌ها سبب کاهش سود یا افزایش هزینه ساخت خودرو می‌شود. پس از رسوایی بزرگ در فولکس واگن در زمینه تقلب در زمینه خودروهای دیزلی، خودروسازان آلمانی بیشتر زیر ذره‌بین رفته‌اند.

بیشتر بخوانید: بزرگترین شرکت تولیدکننده خودرو‌های برقی در جهان طراحی جدید برای اسمارت برقی شرکت‌های آلمانی به‌تازگی در نمایشگاه ژنو از نسل جدید خودروهای برقی خود رونمایی کرده بودند. این خودروسازان البته بیشتر به استفاده از روش پلاگین هیبرید تمایل دارند. در روش پلاگین هیبرید، ابتدا خودرو با موتور الکتریکی کار می کند و پس از تمام شدن شارژ، موتورهای درون‌سوز وارد مدار می‌شوند.

بی ام و می‌گوید با این روش خودورهایش تا ۸۰ کیلومتر در حالت برقی قدرت پیمایش دارند. خودروسازان آلمانی معتقد هستند سال‌ها طول می‌کشد تا خودروهای برقی همه‌گیر شوند.

جدیدترین پیش‌بینی‌ها هم نشان می‌دهد تا ۱۰ سال بعد همچنان تولید خودروهای بنزینی بیش از خودروهای برقی خواهد بود.

گزارش ال ام سی پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۳۰ حدود ۷۰ درصد خودروها در آمریکا همچنان بنزینی باشند.

با این همه، تلاش‌های گسترده‌ای برای توسعه خودروهای الکتریکی در حال انجام است. شرکت تویوتا برای گسترش خودروهای  هیبریدی که ترکیبی از موتور برقی و درون‌سوز است، اعلام کرده تکنولوژی خودروهای هیبریدی خود را به‌صورت مجانی در اختیار دیگران قرار می‌دهد. تویوتا از پیشتازان خودروهای هیبریدی در جهان است.

خودروهای برقیخیز هواوی برای گوشی‌های تاشودر حالی که همچنان تنها چند محصول برای گوشی‌های تاشو معرفی شده، شرکت هواوی قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ با کاهش قیمت گوشی‌های تاشو نصف محصولات خود را با این روش عرصه کند.

گوشی‌های تاشو می‌توانند با باز شدن مانند تبلت عمل کنند. سامسونگ و هواوی هر دو به‌تازگی چنین محصولاتی را معرفی کرده‌اند که البته قیمتی بیش از دو برابر گوشی‌های پرچمدار را دارند. این در حالی است که هنوز اپل هیچ برنامه‌ای را برای ارایه چنین گوشی‌هایی اعلام نکرده است.

 

https://zistonline.com/vdcjxxeo.uqeyxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما