تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 80393
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت:بر اساس آخرین آمار در استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان شاهد مشکلاتی در حوزه تامین آب و برق هستیم و بیشترین مشکل در حال حاضر در استان لرستان وجود دارد، به گونه‌ای که در برخی مناطق آبگرفتگی بسیار زیاد است و این مساله موجب قطع ارتباط با برخی مناطق شده است.
آخرین وضعیت آب و برق مناطق سیل زده غرب کشور
به گزارش زیست آنلاین، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: بر اساس آخرین آمار در استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان شاهد مشکلاتی در حوزه تامین آب و برق هستیم.

میثم جعفرزاده در خصوص آخرین وضعیت آب و برق مناطق حادثه دیده اظهار کرد: بیشترین مشکل در حال حاضر در استان لرستان وجود دارد، به گونه‌ای که در برخی مناطق آبگرفتگی بسیار زیاد است و این مساله موجب قطع ارتباط با برخی مناطق شده است.

وی افزود: علاوه بر این به دلیل آبگرفتگی زیاد و ایجاد شرایط ایمنی مجبور به قطع برق در مناطق حادثه دیده شده‌ایم و تا زمانی که آب فروکش نکند نمی‌توانیم برق این مناطق را وصل کنیم. در استان خوزستان نیز شرایط به همین روال است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: برخی از روستا‌های استان خوزستان تخلیه شده است و برق این مناطق را نیز برای ایجاد ایمنی قطع کرده‌ایم تا مشکلی به وجود نیاید.

جعفرزاده در خصوص وضعیت آب و برق در روستا‌ها استان کرمانشاه نیز گفت: در برخی از مناطق با توجه به وقوع زلزله ٥.٢ ریشتری کدورت آب بالا رفته و به همین دلیل آب را با تانکر‌های آبرسانی به دست هموطنانمان می‌رسانیم.

وی همچنین با اشاره به آمادگی تیم‌های عملیاتی در مناطق حادثه دیده گفت: در حال حاضر تمامی تیم‌های عملیاتی در مناطق استان‌های غربی و استان‌های جنوب غربی در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اظهار کرد: در مکان‌هایی که تأمین آب با مشکل مواجه شده تانکر‌های آبرسانی و آب‌های بسته‌بندی را تجهیز کرده‌ایم و به دلیل اینکه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته بود تمهیدات کافی برای این مسئله اندیشیده شد و در حال حاضر هیچکدام از استان‌ها مشکل تأمین آب ندارد و سعی شده که با آبرسانی سیار تأمین آب مشترکان صورت گیرد.

به گزارش برق نیوز، جعفرزاده با اشاره به خسارت‌های صورت گرفته در تجهیزات آب و برق مناطق حادثه‌دیده گفت: تاکنون برآورد خسارت صورت نگرفته، اما پیش‌بینی می‌شود که خسارات سیل در حوزه آب رسانی و شبکه برق بالا باشد، اما تمام تمر کز ما این است که شرایط را در سریع‌ترین زمان در حوزه آب و برق پایدار کنیم.

بیشتر بخوانید: مشکلات قطع آب و برق مناطق سیل زده در حال رفع است آخرین وضعیت آب و برق مناطق سیل زده غرب کشور

https://zistonline.com/vdcc11q4.2bqxo8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما