تاریخ انتشار :جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 8
سازمان هواشناسی همچنان بر وعده شروع برف و باران از روز شنبه تاکید می کند.
برف و باران برای ۲۵ استان
به گزارش زیست آنلاین  عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان‌می‌دهد که دمای هوا در بیشتر نقاط کشور طی روز جمعه افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از روز شنبه از غرب کشور گفت: این سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور تا روز دوشنبه فعال خواهد بود.

امیدوار شهری گفت: بر همین اساس در روز شنبه بارش باران،برف گاهی با وزش باد در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و ارتفاعات غربی زاگرس مرکزی و سپس در استانهای اردبیل ، ایلام، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و از عصر این روز در استانهای زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته او روز یکشنبه گستره بارش‌ها به تمام مناطق کشور به جز جنوب شرق می رسد: بارش باران و برف با وزش باد و سپس کاهش دما از روز یکشنبه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال خوزستان، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و فارس پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار شهری گفت: دوشنبه بارش‌ها به تدریج در نیمه‌غربی کشور قطع شده اما در نیمه‌شرقی، نواحی مرکزی و سواحل دریای خزر بارش ادامه خواهد داشت. روز یکشنبه در نیمه‌غربی و روز دوشنبه در نیمه‌شرقی کشور دمای هوا کاهش می‌یابد.

گفتنی است این سامانه بارشی سه‌شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

https://zistonline.com/vdcfwidcgw6d.ai.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما