تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 79836
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: برای گذر از پیک تابستان سال آینده، دو پروژه را در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها آماده کردن شبکه برای گذر از شرایط بحرانی است و انجام این کار، به ۳۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.
 گذر از شرایط بحرانی برق نیازمند ۳۰ میلیارد تومان هزینه است
به گزارش زیست آنلاین، حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، با تاکید بر اهمیت آماده شدن شبکه برای پیک سال ۱۳۹۸، اظهار کرد: بازسازی شبکه یکی از اقداماتی است که هر سال برای تجهیز شبکه برق تهران صورت می‌گیرد و این مساله جزو ملزومات تأمین برق تهران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که باید در این حوزه انجام شود، مدیریت مصرف و استفاده از راهکارهایی برای کاهش مصرف برق است؛ به‌گونه‌ای که باید با همکاری مشترکان و صنایع، ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات مدیریت مصرف صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، تصریح کرد: تنها در این شرایط است که می‌توانیم خاموشی‌ها را پشت سر بگذاریم و تهرانی بدون خاموشی شاهد باشیم، لذا تقاضای ما از تمام مشترکان این است که در طول این فرآیند همکاری لازم را داشته باشند.

پیک شهر تهران در تابستان سال ۱۳۹۶، معادل ۴۶۶۶ مگاوات بود که طبق برآوردهای صورت گرفته، باید به ۴۹۰۰ مگاوات می‌رسید، هم‌چنین براساس هدف‌گذاری‌های انجام شده، قرار شد که میزان پیک بار به بیش از ۴۵۰۰ مگاوات نرسد که برای انجام این کار باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات مدیریت بار صورت می‌گرفت.

فعالیت‌هایی هم‌چون اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، تغییر ساعات ادارات، استفاده از مولدهای تولید برق بخش خصوصی و دولتی و هم‌چنین همکاری مستمر و جدی مردم موجب شد تا حدود ۳۰۰ مگاوات در پیک تابستان سال جاری مدیریت مصرف صورت بگیرد.

اقدامات انجام شده موجب شد که به‌جای رسیدن به عدد ۴۹۰۰ مگاوات، میزان پیک بار ۴۵۶۷ مگاوات ثبت شود که در این بین از طریق تغییر ساعات ادارات ۲۵۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفت و برای این کار نیز ۲۵۰ اکیپ عملیاتی، میزان مصرف برق ۱۲۰۰ مرکز دولتی بزرگ در شهر تهران رصد شد.

براساس نتایج به دست آمده، ۲۰۰ دستگاه به مصوبه هیأت دولت مبنی بر این‌که رأس ساعت یک سیستم‌های سرمایشی را قطع کنند، عمل نکرده و شرکت برق نیز برای مقابله با آن‌ها به قطع برق این مجموعه‌ها اقدام کرد.

طبق برآوردهای صورت گرفته، باید ۶۰۰ مگاوات مدیریت بار در تابستان سال آینده انجام شود که برای این مساله نیز برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده و باتوجه به‌این‌که در شهر تهران تنها ۳۰۰ ساعت با مشکل جدی تأمین برق آن هم در ساعت ۱۲ و ۱۷ مواجهیم؛ مسؤولان برقی معتقدند که باید به مدیریت مصرف توجه ویژه‌ای شود. البته تعویض پنج میلیون لامپ دستگاه‌های دولتی با لامپ‌های ال ای دی در دستور کار شرکت توزیع برق تهران قرار گرفته که هنوز وارد مرحله اجرا نشده است. ازسوی دیگر افزایش بارش‌ها نوید به حرکت درآمدن نیروگاه‌های برق‌آبی را می‌دهد که مجموعه این اقدامات بیانگر عدم خاموشی تهران در تابستان سال آینده است.

بیشتر بخوانید: توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر راه عبور از خاموشی های سال ۹۸گذر از پیک تابستان سال آینده،

گذر از پیک تابستان سال آینده، با برنامه ريزي و عزم جديدكتر بختيار معاون وزيرنيرو گفت: با همت مردم و مسئولان، در مديريت مصرف آب و برق نقش آفريني خواهيم كرد.

به گزارش پايگاه خبري توانير، معاون امور برنامه ريزي و اقتصادي وزارت نيرو ، به احداث و افزايش ظرفيت نيروگاه برق اشاره كرد و گفت: با بررسي هايي كه صورت گرفته است براي عبور از پيك تابستان سال آينده  به ۸ هزار مگاوات توليد برق نياز داريم كه ۵ هزار مگاوات آن از طريق احداث و افزايش ظرفيت نيروگاه و ۳ هزار مگاوات مابقي از روشهاي مختلف صرفه جويي جبران خواهيم كرد .

دكتر بختياردر ادامه سخنان خود از مسئولان صنعت آب و برق استان فارس و همكاري مردم  براي گذر از پيك تابستان سال جاري تشكر و قدرداني كرد و خاطر نشان ساخت: تلاش شما مسئولان و همكاري مردم در عبور از تابستان سال آينده بسيار موثر است، دولت تمام توان خود را براي اين كار به كار گرفته است. مردم نيز هميشه به ما كمك كر ده اند و اين بار هم با همكاري و همياري مردم عزيز موفق مي شويم.  

بر پايه گزارش ارسالي، دكتر بختيار با توجه به كمبود نقدينگي و منابع مالي، اولويت بندي در اجراي پروژه هاي برق رساني را بسيار ضروري دانست و  راهكارهاي لازم در  اين خصوص را ارائه داد .

در ادامه اين مراسم، مهندس عبدالعزيز كريمي مديرعامل شركت برق منطقه اي فارس گزارشي از عملكرد و فعاليت برق فارس را ارائه داد و گفت: برق فارس مسئوليت خطير انتقال انرژي الكتريكي مطمئن و مورد نياز مشتركان خود رادر سطح استانهاي فارس و بوشهر بر عهده دارد و در جهت دستيابي به اين مهم، سياست ها و راهكارهاي از پيش تدوين شده را، سر لوحه فعاليت هاي خود قرار داده و همواره به عنوان شركت پيشرو  در بين برق هاي منطقه اي كشورمطرح بوده است .

مهندس كريمي در ادامه سخنان خود  به اعلام  ميزان برخورداري شركت برق منطقه اي فارس از تجهيزات  خطوط و پست هاي انتقال و فوق توزيع پرداخت و افزود: شركت برق منطقه اي فارس با برخورداري از ۱۴ هزار و ۸۰۰ كيلومتر  خط انتقال و فوق توزيع  كه حدود ۱۳ درصد كل خطوط كشوررا شامل مي شود  در بين برق هاي منطقه اي سراسركشور مقام اول را دارا است، همچنين اين شركت با داشتن ۲۶۸ پست انتقال و فوق توزيع، دررده دوم كشور قرار دارد. 

بیشتر بخوانید: تامین ۱۵۰۰ مگاوات برق در تابستان ۹۸مقام سوم توليد برق در سطح كشور

مقام سوم توليد برق در سطح كشورشايان ذكر است كه برق فارس با ايجاد ظرفيت منصوبه توليد برق به ميزان ۸۵۰۰ مگاوات ، مقام سوم توليد برق در سطح كشور را از آن خود كرده است .

مدير عامل برق فارس درپايان سخنان خود به بيان آمار توليد و مصرف انرژي الكتريكي در منطقه، ميزان تبادل در پيك نياز مصرف شبكه سراسري و حداكثر توليد همزمان پرداخت.  

وي مردم را همواره به مصرف بهينه برق فرا خواند و گفت: برق فارس  در اجراي اهداف و سياست هاي اساسي خود، ارتقاء سطح خشنودي مشتركين را به موازات اقدامات لازم در خصوص مصرف بهينه برق، مورد تاكيد و همت خويش قرار داده است و شعار اين شركت در ادامه اين تلاش ها به ياري خداوند سبحان، ايجاد و توسعه زير ساخت هاي صنعت برق استان در جهت رضايت مندي مردم خواهد بود.

شايان ذكر است دكتر بختيار در سفر خود به شيراز به اتفاق هيئت همراه، از ايستگاه۲۳۰ كيلوولت دانشگاه شيراز و پروژه  برق رساني  احداث خطوط ۶۶ كيلوولت كابلي از پست ۲۳۰كيلوولت دانشگاه شيراز تا ميدان نمازي كه  بمنظور تامين انرژي الكتريكي مورد نياز قطار شهري، همچنين افزايش قابليت اطمينان و پايداري شبكه شهر شيراز در دست اجرا مي باشد بازديد به عمل آورد.

https://zistonline.com/vdcce4qm.2bqo18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما