تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79275
رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق از افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در انرژی‌های تجدیدپذیر خبرداد و افزود: با توجه به اتفاقات اخیر تمایل برای سرمایه‌گذاری در تجدیدپذیر‌ها افزایش یافته است.
افزایش سرمایه‌ گذاری در تجدیدپذیرها
به گزارش زیست آنلاین، رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق از افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در انرژی‌های تجدیدپذیر خبرداد و افزود: با توجه به اتفاقات اخیر تمایل برای سرمایه‌گذاری در تجدیدپذیر‌ها افزایش یافته است.

سیدمحمد صادق‌زاده ، با بیان این‌که امروزه به دلیل مزیت‌های تجدیدپذیر تمایل برای توسعه این صنعت نیز افزایش یافته است، اظهار کرد: اشتغالزایی بسیار بالای این صنعت موجب شده تا در طیف‌های مختلف شاهد سرمایه‌گذاری در این عرصه باشیم.

وی افزود: در حال حاضر نیروگاه‌های کوچک پنج مگاواتی نیز در این حوزه وجود دارند و به‌طور کلی باید گفت که طیف وسیعی از اقشار مختلف به عرصه تجدیدپذیر‌ها وارد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع انرژی تجدیدپذیررییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق با تاکید به اهمیت انرژی برق در توسعه و زیرساخت یک کشور، اظهار کرد: در حال حاضر یک اجماع ملی در تجدیدپذیر‌ها شکل گرفته چرا که دولت و تمام اعضای دولت به دنبال توسعه تجدیدپذیر‌ها هستند.

صادق‌زاده با اشاره به اتفاق‌نظر قوه مقننه، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه برای توسعه تجدیدپذیرها، تصریح کرد: صراحتا باید گفت که یک اجماع ملی برای توسعه تجدیدپذیر‌ها شکل گرفته است.

به گفته رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق نقدینگی سرگردان جامعه که تاکنون مشکل‌ساز شده بود اکنون به سمت توسعه تجدیدپذیر‌ها که مزیت‌های فراوانی را به دنبال دارد رفته است.

وی با اشاره به تمایل مشترکان و مردم نیز برای سرمایه‌گذاری در این حوزه، گفت: تنها خواسته مردم از دولت این است که هزینه‌ها در زمان محدود تامین شود که با اقدامات اخیر دولت می‌توان این وعده را نیز به سرمایه‌گذاران داد.

با تایید هیات دولت منابع عوارض برق از هشت درصد به ۱۰ درصد افزایش یافت و این در شرایطی است که قرار است این مبلغ به دو بخش توسعه تجدیدپذیر‌ها (انرژی باد، خورشید، برق‌آبی‌ها، زیست توده و زمین گرمایی) و برق‌رسانی روستایی اختصاص یابد؛ علاوه بر این چالش‌های شرکت ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) با سازمان برنامه و بودجه برای دریافت این عوارض خاتمه یافت و اکنون نگاه‌های مثبتی نسبت به توسعه این انرژی در کشور به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایرانانرژی خورشیدیتامین برق عشایر نهبندان با پنل‌های خورشیدیبه گزارش برق نیوز، مدیر امور عشایری نهبندان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ پنل خورشیدی با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال در محلات عشایری این شهرستان نصب شد.

محمد جهان بین  افزود: با نصب این تعداد پنل خورشیدی در محلات عشایری نوار مرزی شهرستان ۲۵ خانوار عشایری برق دار شدند.

وی بیان کرد: حدود ۱۶۰ خانوار عشایری شهرستان برای برق دار شدن نیازمند نصب پنل خورشیدی هستند که در صورت تخصیص اعتبار تا پایان امسال برق رسانی با ایجاد پنل خورشیدی به تعداد دیگری از خانوار‌های عشایری انجام می‌شود.

مدیر امور عشایری نهبندان گفت: با توجه به قابلیت هر پنل خورشیدی، در برخی محلات برای هر ۲ تا سه خانوار عشایری یک پنل و در برخی نقاط برای هر خانوار یک پنل نصب می‌شود.

وی ادامه داد: این پنل‌ها با هدف استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، تامین روشنایی، استفاده از فرصت‌های طبیعی و توسعه استفاده از انرژی‌های نو برای عشایر نصب شد.

جهان بین با بیان اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به عشایر به عنوان قشر زحمتکش دارد و با ارائه خدمات در بخش‌های مختلف از آنان حمایت می‌کند گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر نیاز است تنوع در معیشت و درآمد خانوار‌های عشایری ایجاد شود، زیرا زندگی عشایر متکی به دامداری است و خشکسالی‌های اخیر معیشت آنان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

وی اظهار داشت: باید با راهکار‌های جدید و موثر برای عشایر شغل‌های جدید از جمله تولید محصولات ارگانیک دامی، کشت گیاهان دارویی و زنبورداری ایجاد شود تا در مواقع خشکسالی معیشت آنان کمتر تهدید شود.

سه هزار و ۱۹۲ خانوار عشایری در شهرستان نهبندان زندگی می‌کنند و بیش از ۱۸۰ هزار راس دام را در این منطقه مرزی پرورش می‌دهند.

بهلولی، محمودی، کرده ای، اردونی، جمال زهی، یوسف زهی، آخوندی، نخعی و نوری از جمله اقوام عشایر نهبندان هستند که به مناطق ییلاقی تگ سهلو، دشت شورآب میان کوه، کوه باران، دشت چاهداشی و میغان کوچ می‌کنند.

نهبندان مرکز این شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

شهرستان نهبندان با بیش از ۵۹ هزار نفر جمعیت و ۲۶ هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می‌شود.

استان مرزی خراسان جنوبی به دلیل برخورداری از آفتاب در بیشتر روز‌های سال و وزش باد یکی از استان‌های مستعد برای تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است.

 

https://zistonline.com/vdcji8ea.uqehazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما