تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 79185
طراح هلندی، پنجره و میز‌هایی را طراحی کرده که از سلول‌های خورشیدی رنگی برای تبدیل نور خورشید به برق استفاده می‌کنند.
پنجره و میز‌هایی با توانایی با تولید برق
به گزارش زیست آنلاین، این پنجره‌ها در نگاه اول مانند پنجره‌های عادی است. اما با کمی دقت متوجه تفاوت بزرگ آن‌ها می‌شوید. این پنجره‌ها توانایی ذخیره انرژی خورشید و تبدیل آن به برق را دارند. البته فقط پنجره‌ها نیستند که این کار را می‌کنند. میز‌هایی هم برای انجام چنین عملی ساخته شده اند.

طراح این میز و پنجره یک فرد هلندی به نام مارجان ون اوبل است. او برای ایجاد جریان در پنجره‌ها از رنگ استفاده می‌کند. کاری که ساخته‌های او انجام می‌دهند بسیار شبیه عمل فتوسنتز گیاهان است. دریافت نور خورشید و تبدیل آن به انرژی.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع انرژی تجدیدپذیر

گفته می‌شود که با استفاده از این سازه‌ها در تمام دنیا، تنها در یک ساعت می‌شود انرژی لازم برای یک سال را به دست آورد. این تکنولوژی به تمام شیشه‌هایی که در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم این امکان را می‌دهد که انرژی خورشید را در خود ذخیره و آن را تبدیل به برق کنند.

این اختراع تازه اول راه برای این فرد است. او افکار بزرگ‌تری در سر می‌پروراند. هدف بعدی مارجان ساختن یک خانه کامل توسط این تکنولوژی است. در این خانه تمام سطوح داخلی و خارجی توانایی تبدیل انرژی خورشید به برق را دارند. تصور کنید شما می‌توانید با متصل کردن گوشی خود به میز آن را شارژ کنید. جذاب نیست؟ حالا فرض کنید تمام خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید دارای این تکنولوژی باشد. شما می‌توانید تمام انرژی مصرفی خود را نور خورشید بگیرید.

این فرد به تازگی با Swarovski همکاری خود را شروع کرده است. در این همکاری او از کریستال‌ها برای جذب انرژی نور خورشید استفاده می‌کند. با اختراع این خانم هلندی می‌شود آسمان را به داخل خانه آورد. البته نباید بخش پرداخت نکردن پول قبض برق را فراموش کرد.

پنجره تولید کننده برق

پنجره های که شفافند و برق تولید می کنندمحققان دانشگاه لس آنجلس کاليفرنيا سلول خورشيدي شفافي توليد کرده اند که موجب مي شوند شيشه هاي خانه ها و ساير ساختمانها از قابليت توليد الکتريسيته برخوردار شوند و در عين حال کارکرد خود را به عنوان پنجره حفظ کند.

آنها این سلول خورشیدی که می تواند انرژي را که عمدتا نور مادون قرمز بوده، جذب کند ساخته اند. اين سلولها در چشم انسان حدود ۷۰ درصد شفاف هستند و از پلاستيک فتواکتيو که نور مادون قرمز را به جريان الکتريکي تبديل مي کند، ساخته شده اند.

اين نتايج احتمال بالقوه را براي توليد سلولهاي خورشيدي پليمري کاملا شفاف به عنوان مولفه اي از دستگاه هاي الکترونيک قابل حمل، شيشه هاي هوشمند و وسائل فتوولتائيک داخلي ساختمان افزايش مي دهد.

بیشتر بخوانید: تولید سلول خورشیدی با قابلیت تولید همزمان انرژی و سرمایش

تولید برق از انرژی خورشیدی

تولید برق از انرژی خورشید و فشار پافیبرهای انعطاف پذیر فوتوولتاییک پیزوالکتریک می تواند انرژی را از طریق ضربه بگیرد یعنی می توان از راه رفتن بر روی یک فرش برق تولید کرد.

محققان موسسه تحقیقات و ابتکارات مواد دانشگاه بولتون این فناوری را ارائه و به ثبت رسانده اند؛ فناوری که می تواند در هر چیزی از جمله لباس تا گجت های شخصی به کار گرفته شود.

گفته می شود این فیبرها می توانند در هر مساحت  ۲۰ سانتی متر در ۲۰ سانتی متر مربع یک وات انرژی تولید کند. برای مقایسه می توان گفت باتری آیفون شارژی حدود ۵.۴۵ وات ساعت را حفظ می کند.

این ترکیب اجازه می دهد این ماده برق را در تمامی شرایط آب و هوایی و محیطی تولید کند. می توان این ماده جدید به هر ساختار ماده ای بزرگ تری مانند پرده پنجره، چادر مسافرتی یا بادبان قایق بافت.

https://zistonline.com/vdcjivea.uqehozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما