تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 78832
زیست آنلاین: در هفته ای که گذشت فعالان محیط زیست سراسر کشور با حضور پرشور خود در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان علاوه بر تجدید میثاق با امام حسین (ع) به فرهنگسازی و جمع آوری زباله برای حفظ محیط زیست پرداختند.
قرار سبز هفته اول مهر ماه 1397
ما نیز در قرار سبز به رسم هر هفته تلاش کردیم رسانه ای برای تمام محافظان طبیعت ایران زمین باشیم. در ادامه گوشه ای از این قرار سبز حسینی را با شما به اشتراک می گذاریم.

۱- قرار سبز در شهر شیراز استان فارستشکل پاکسازان طبیعت فارس برای پنجمین سال متوالی به پاکسازی مسیر عبور دسته های عزاداران تاسوعای حسینی (ع) در شیراز پرداخت و امسال نیز، مسیر آرامستان قصردشت را از ظروف یک بار مصرف و زباله هایی که در مسیر ریخته شده بود پاکسازی کرد.

پاکسازی در شیراز

۲- قرار سبز در شهر اقلید استان فارستشکل همیاران و پاکسازان اقلید به پاکسازی میدان و مسیر عزاداران حسینی در ظهر عاشورا از زباله های رها شده پرداختند.

پاکسازی در فارس


۳- قرار سبز در شهر کوهدشت استان لرستانتشکل ویرداران طبیعت کوهدشت با همراهی شهردار کوهدشت، همزمان با پایان عزاداری در جهت ایجاد فرهنگ نظافت همگانی با پاکسازی گسترده شهر و اطراف هیئت های عزاداری با جمع آوری ظروف پلاستیکی استفاده شده در پخش نذورات که در خیابان ها رها شده بود، نذر فرهنگی خود را ادا کردند.

پاکسازی در لرستان

۴- قرار سبز در منطقه سیوند استان فارسدر روز تاسوعا و عاشورا با همت تشکل  پاکسازان طبیعت سیوند برای چهارمین سال متوالی به پاکسازی پرداختند. گفتنی است که زباله های جمع آوری شده با وانت به سایت زباله شهرداری انتقال داده شد.

پاکسازی زباله در سیوند

۵- قرار سبز در شهر پلدختر استان لرستانبا همت دوستداران محیط زیست، شهرداری، انجمن احیا گران طبیعت و محیط زیست پلدختر، پس از مراسم عاشورای حسینی مسیر استادیوم ورزشی شهید سرمالیان تا میدان شهید بهشتی را از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف که در پخش مراسم نذورات عاشورا پخش شده بود، پاکسازی کردند.

پاکسازی در پل دختر لرستان

۶- قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلانتوزیع کیسه زباله و پاکسازی بخشی از محلات یحیی آباد، میدان و آقاسید محمد لاهیجان در شب عاشورا و آیین سنتی چهل منبر توسط انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان انجام گرفت.

پاکسازی در گیلان

۷- قرار سبز در شهر بم استان کرمانگروه همیاران سبز و پاکبانان محرم با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهرستان بم در تاسوعا و عاشورای حسینی هزاران بار خم شدند تا فرهنگ پاکی را استوار کنند.

پاکسازی در استان کرمان

۸- قرار سبز در شهر مشهد استان خراسان رضویانجمن همیاران محیط زیست و حیوانات در مشهد در ۲۱۰ اُمین برنامه خود مانند سنوات گذشته اقدام به پاکسازی معابر اطراف حرم مطهر رضوی در روز های تاسوعا و عاشورا نمودند.

پاکسازی در خراسان

۹- قرار سبز در شهر ارومیه استان آذربایجان غربیاعضای ناجیان نبض زمین، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۶۱ و ۱۶۲ اُمین برنامه پاکسازی خود را در شهر ارومیه و همراه با دسته های حسینی انجام و به پاکسازی معابر خیابان امام از زباله های پلاستیکی و سایر زباله ها پرداختند.

پاکسازی در آذربایجان

۱۰- قرار سبز در شهر شوشتر استان خوزستانانجمن های مردم نهاد شوشتر در خوزستان با مشارکت اداره محیط زیست ضمن برپایی ایستگاه محیط زیستی ویژه محرم با توزیع کیسه زباله، بر حفظ پاکیزگی معابر سطح شهر در طول دهه محرم تاکید نمودند. این انجمن ها در روز عاشورا نیز ضمن پاکسازی معابر و مسیر عبوری هیئات عزاداری، مشارکت مردم را در نذری متفاوت ظهر عاشورا همراه خود داشتند.

پاکسازی در خوزستان

۱۱- قرار سبز در شهر آبدانان استان ایلامدر ایلام هم دوستداران محیط زیست به پاک سازی مسیر۵ کیلومتری جاده آبدانان به دره شهر با همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان ایلام پرداختند.

پاکسازی در ایلام

۱۲- قرار سبز در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویر احمدجلسه هم‌اندیشی و آموزشی با مسئولین هیئت‌های مذهبی شهر یاسوج همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان توسط تشکل نهضت سبز زاگرس و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار و پیرامون مضرات استفاده از ظروف یکبارمصرف و پخش نذورات مردمی و پاکسازی بعد از اتمام مراسمات عزاداری صحبت و تبادل‌نظر شد.

پاکسازی در کهکیلویه و بویر احمر

۱۳- قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستانرفتگران طبیعت بهبهان که مثل همیشه در صحنه بودند،  در روز تاسوعا با شعار محرم پاک، کمپ خود را به مدت دو روز در میدان مرکزی این شهر دایر کردند. دراین برنامه با وجود گرمای بسیارشدید علاوه بر برنامه پاکسازی، هزاران کیسه زباله توزیع شد.

جمع آوری زباله در خوزستان

۱۴- قرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستانهمبستگی انجمن های محیط زیستی مسجدسلیمان در دهه محرم با هدف جلوگیری از آلودگی معابر و کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف با دایر نمودن ایستگاه محیط زیستی صورت گرفت. توزیع نهال نذرطبیعت، توزیع کتاب و بروشور محیط زیستی نذرفرهنگی، توزیع کیسه زباله و الصاق شعائر محیط زیستی به خودروهای عبوری از جمله برنامه های دهه محرم سازمان های مردم نهاد با مشارکت اداره محیط زیست بود.

پاکسازی در مسجد سلیمان

۱۵- قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلاناعضای انجمن بوم بانان گیلان، کمیته محیط زیست حاما و کمیته فرهنگی تورنگ در حاشیه برنامه چهل منبر درغروب تاسوعا در شهرستان لاهیجان اقدام به توزیع کیسه زباله و پاکسازی در محله های گابنه، پردسر و کاروانسرابر نمودند.

پاکسازی در لاهیجان

۱۶- قرار سبز در شهر سروستان استان فارساین هفته نیز همانند هفته های گذشته تعمیر، نگهداری، لایروبی و سرکشی از آبشخور های حیات وحش توسط نیروهای محیط زیست و تشکل عاشقان طبیعت سروستان انجام شد.

پاکسازی در سروستان

۱۷- قرار سبز در منطقه چقاسبز استان ایلامهمیاران سبز محیط زیست انجمن شنه پا زمین این هفته، به پاکسازی پارک جنگلی چقا سبز ایلام پرداختند.


 

https://zistonline.com/vdchi6nq.23n6xdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما