تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 75280
با حضور مسئولانی قضایی و اجرایی

سمینار چالش های حقوقی حکمرانی آب برگزار می شود

زیست آنلاین: سمینار « چالشهای حقوقی حکمرانی آب» با هدف ایجاد فضای تعامل و گفتگو و «آگاهی‌بخشی بحران آب در ایران، با تمرکز بر مسئله حقوق آب» از سوی « اندیشکده تدبیر آب ایران» با همکاری « انجمن حقوق شناسی ایران» در ۳۱ تیر با حضور مسئولان قضایی، اجرایی و کارشناسان دانشگاهی برگزار می شود.
سمینار چالش های حقوقی حکمرانی آب برگزار می شود
به گزارش زیست آنلاین، محمد ارشدی دبیر اجرایی سمینار گفت: با توجه به شرایط خطیر منابع آب کشور و ضرورت بازبینی اساسی در نظام حکمرانی آب و محیط فعالیت‌ها، آسیب‌شناسی نحوه شکل‌گیری و تحولات نظام حقوقی آب ایران و ارائه طریق برای بازسازی آن، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: اگر حکمرانی به قواعد و چگونگی نظام اجرا و تحقق آن می‌پردازد، وجه حقوقی به حاکمیت قانون و تعیین حقوق و تکالیف تمرکز دارد. این موضوع در مراحل مختلف دگردیسی و بازسازی و نظام حکمرانی در شرایط بحران آب نیازمند توجه ویژه‌ ای است.

وی خاطر نشان کرد: از همین رو اندیشکده تدبیر آب ایران با همکاری انجمن حقوق شناسی ایران در نظر دارند نشست چالش های حقوقی حکمرانی را به منظور ایجاد فضای تعامل و گفتگو و «آگاهی‌بخشی بحران آب در ایران، با تمرکز بر مسئله حقوق آب» برگزار کنند.

سخرانان و زمان برگزاری سمینار چالش های حقوقی حکمرانی آبسخنرانان این نشست عبارتند از:

 محمد باقر الفت - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

محسن عبدالهی - عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

محمد فاضلی - رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو

بهمن کشاورز - ریاست پیشین اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران

سید محمود منتظری - رئیس گروه بررسی های حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران

مهدی هداوند - عضو هئیت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

این نشست در روز یکشنبه مورخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان نجات الهی جنوبی، نبش پارک ورشو، برگزار می‌‌شود.

بدین وسیله از علاقه مندان دعوت می شود تا با حضور در این نشست و بیان نظرات خود و مشارکت در گفت وگوی جمعی در بررسی هرچه بیشتر و دقیقتر ابعاد چالش هاي حقوقي آب همراه شوند.

https://zistonline.com/vdcbg5bz.rhbswpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما