تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 74259
زیست آنلاین: اتحادیه اروپا در حال افزایش مقدار انرژی مصرفی خود از منابع تجدید پذیر است که به عنوان یک پیروزی دشوار برای استفاده از انرژی پاک تلقی می شود.
اتحادیه اروپا تا سال 2030، انرژی تجدیدپذیر خود را به 32 درصد افزایش می دهد
به گزارش زیست آنلاین، وزرای انرژی این اتحادیه توافق کردند که هدف گذاری برای میزان انرژی تجدید پذیر ۳۲ درصد باشد، در حالی هدف قبلی ۲۷ درصد بوده است اما نا امیدی از برخی کشورها و شرکت ها برای سهم بلندپروازانه در این حرکت بوجود آمده است.
شورای اتحادیه اروپا به مدت ۱۸ ماه مذاکراتی را در دستور کار قرار داد که به عنوان یک توافق متعادل شده خوب از سوی صنعت انرژی های تجدید پذیر و جامعه تجاری برای خدمات انرژی اروپا مورد استقبال قرار گرفت. این مذاکرات هدف بریتانیا را به ۳۰ درصد کاهش داد که پایین تر از ۳۲ درصد کشور فرانسه و ۳۵ درصد در دولت های جدید در اسپانیا و ایتالیا است. دولت های جدید در این دو کشور در کشمکش برای توافق در مورد آن هستند.

                   مقایسه مصرف انرژی بریتانیا و اتحادیه اروپا از انرژی تجدیدپذیر

                                  درصد مصرف انرژی از منابع تجدید پذیر - اتحادیه اوپا و بریتانیا

میگل آریاس کانیته، کمیساریای اقلیم اتحادیه اروپا گفت: هدف گذاری جدید به ما کمک خواهد کرد که به اهداف خود در توافق پاریس دست پیدا کنیم و امکان ایجاد شغل های جدید بیشتر، قبض های برق با مبلغ کمتر برای مصرف کننده و واردات انرژی کمتر بوجود خواهد آمد. 
او اضافه کرد مسئله طبیعت که به هدف ما گره خورده است، برای سرمایه گذاران، اطمینان زیادی بوجود خواهد آورد.
این که آیا این هدف برای بریتانیا و پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدست خواهد آمد، کاملا به معاهده خروجی که بین لندن و بروکسل شکل خواهد گرفت بستگی دارد.
این توافق همچنین شامل برنامه ریزی هایی برای یک بازنگری در سال ۲۰۲۳ است که هدف، از مقدار کنونی نیز بیشتر شود. حدود ۱۷ درصد مصرف انرژی اتحادیه اروپا از منابع تجدید پذیر است در حالی که این مقدار برای بریتانیا تقریبا ۹ درصد می باشد.
طرفداران انرژی سبز معتقدند که هدف گذاری برای سال ۲۰۳۰ بلند پروازانه نیست چرا که اعضای اتحادیه در حال حاضر هم در مسیر عبور از آن قرار دارند.
گروه های زیست محیطی می گویند این افزایش کافی نیست. آن ها هم چنین به در نظر گرفتن زیست توده به عنوان یک انرژی تجدید پذیر انتفاد دارند.
در حال حاضر این توافق باید به طور رسمی در پارلمان و شورای اتحادیه اروپا در ماه های آینده به تصویب برسد. منبع: guardian

https://zistonline.com/vdcgyx9u.ak9tn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما