تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 71956
زیست آنلاین: نشست یک روزه سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر با هماهنگی سفارت ایتالیا در ایران و با حضور و مشارکت تعدادی از شرکت‌های ایتالیایی و نمایندگان بخش خصوصی و فعال ذی‌ربط داخلی، عصر سه شنبه مورخ ۲۹ خردادماه در محل سالن همایش ساتبا برگزار گردید.
نشست سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر میان شرکت های ایرانی و ایتالیایی برگزار شد
به گزارش زیست آنلاین، این نشست که فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط نزدیک میان صاحبان سرمایه، نمایندگان بخش‌های خصوصی و شرکت‌های فعال داخلی و خارجی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بود، با حضور مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل و سرپرست مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو، قائم‌مقام سفارت ایتالیا، مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران، معاون توسعه بخش غیردولتی ساتبا و رئیس هیئت مدیره انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران برگزار شد. 
قائم مقام محترم سفیر کشور ایتالیا در ایران، جناب آقای آنتونینی گفت: با توجه به حجم مبادلات بالای میان ایتالیا و ایران، ایتالیا در بین کلیه شرکت های اروپایی، بالاترین حجم مبادلات تجاری با ایران را به خود اختصاص داده است.
وی حضور Gian Luca Galletti وزیر محیط زیست ایتالیا در فوریه ۲۰۱۷ در ایران را شاهدی بر تمایل ایتالیا بر همکاری های مشترک زیست محیطی دانست و افزود ایتالیا  در حال حاضر نیز گسترش این روابط در حوزه انرژی های تجدید پذیر را دنبال می کند.

 

پس از آن جناب آقای قهرمانی، معاون مدیر کل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران بیان کرد: خوشبختانه ایران در حوزه انرژی های تجدید پذیر از تضامین و گارانتی های دولتی برخوردار است و حمایت های مهمی در این زمینه از طرف دولت وجود دارد.
 وی افزود: راه حل هایی که قبلا غیرممکن بود، امروزه از لحاظ فنی و اقتصادی قابل دستیابی است و همکاری بین المللی، سیستم های مدیریت مدرن و فن آوری های پیشرفته ی کارآمد، می تواند به شدت به روند توسعه کمک کند.


سخنران بعدی جناب آقای دکتر ادیب فر، رئیس هئت مدیره انجمن انرژی های تجدید پذیر ایران و مدیر عامل شرکت انرژی های تجدید پذیر مپنا نیز به معرفی انجمن پرداخت و گفت: این انجمن با هدف حمایت از شرکت های بخش خصوصی فعال در حوزه انرژی های تجدید پذیر و مشارکت و هم اندیشی شرکت های ایرانی با سایر کشور های بین الملل ایجاد شده است.
و در ادامه صحبت های خود بیان داشت، انجمن انرژی های تجدید پذیر، از فوریه  ۲۰۱۸ و با حضور ۲۹ عضو و با هدف مشارکت شرکت های داخلی و خارجی در در حوضه انرژی های تجدید پذیر ایران  تاسیس شد.
دکتر ادیب فر در پایان صحبت های خود تاکید کرد: یکی از مهم ترین وظایف مطرح در این انجمن آموزش است که به دو شکل برای افراد متخصص و عموم مردم به جهت ارتقا اطلاعات عمومی از مزایای گسترش انرژی های تجدید پذیر تولید محتوی می کند.


در پایان، معاون توسعه بخش غیر دولتی سازمان ساتبا جناب آقای مهندس زعفرانچی زاده به سخرانی پرداخت و گفت: گسترش و فعالیت در حوزه انرژی های تجدید پذیر فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری به شمار می رود و مهم ترین ویژگی صنعت برق ایران، افزایش پذیری سالانه ظرفیت است به طوری که ایران هر سال با  افزایش ظرفیت در صنعت برق رو به رو است.
امروزه ظرفیت نیروگاه های تجدد پذیر به ۷۸ هزار مگاوات رسیده  است و همزمان تولید و مصرف و برق نیز مرتبا در حال افزایش و دائما در حال افزایش است.
در ادامه نشست‌های رو در رو فیمابین شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی (B۲B) به منظور رسیدن به توافق‌ های همکاری مشترک با هدف توسعه نیروگاه‌ های انرژی‌ های تجدیدپذیر در ایران صورت گرفت.
زیست آنلاین نیز در حاشیه این نشست مصاحبه هایی با چند شرکت ایتالیایی انجام داد که می توانید در خبر های آتی دنبال کنید.



https://zistonline.com/vdch-wnq.23nzmdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما