تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۵
کد مطلب : 69811
زیست آنلاین: به گفته‌ی دانشمندان بر اساس جامع‌ترین تجزیه و تحلیل‌ها بر میزان مخرّب بودن کشاورزی برای سیاره، اجتناب از مصرف محصولات و فراورده‌های گوشت و لبنیات، تنها و بزرگ‌ترین راه برای کاهش تأثیرات زیست‌محیطی بر زمین است.
اجتناب از مصرف گوشت و لبنیات تنها راه برای کاهش تأثیرات شما بر زمین است
به گزارش زیست آنلاین، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که عدم استفاده از گوشت و لبنیات، می‌تواند استفاده از زمین‌های کشاورزی جهانی را بیش از ۷۵ درصد  یعنی منطقه‌ای معادل با ایالات متّحده، چین، اتّحادیه‌ی اروپا و استرالیا کاهش دهد و هنوز هم جهان را تغذیه کند. از دست دادن مناطق وحشی و تبدیل آن‌ ها به زمین‌های کشاورزی، علّت اصلی انقراض توده‌های موجود در حیات وحش است.
بیش از ۸۰٪ از زمین های کشاورزی برای دام مورد استفاده قرار می گیرد، اما فقط ۱۸ درصد از کالری مواد غذایی و ۳۵ درصد پروتئین تولید می کند.
بر این اساس، در حالی که گوشت و لبنیات تنها ۱۸ درصد کالری و ۳۷ درصد پروتئین را تأمین می‌کنند، از اکثریت قریب به اتّفاقِ معادل ۸۳ درصد از زمین‌ های کشاورزی استفاده نموده و تولید ۶۰درصد تولید گازهای گلخانه‌ ای در کشاورزی را بر عهده دارند. دیگر تحقیقات اخیر نشان می دهد ۸۶ درصد از تمام پستانداران زمین در حال حاضر، دام و یا انسان هستند. دانشمندان همچنین دریافتند که حتّی کمترین تأثیرات محصولات گوشتی و لبنی هنوز آسیب زیست‌محیطی بیشتری نسبت به رشد گیاهان و سبزیجات پایدار دارد.


این مطالعه که در مجله‌ی Science منتشر شد، یک مجموعه داده‌ی بسیار بزرگ را بر اساس تقریباً ۴۰ هزار مزرعه در ۱۱۹ کشور و پوشش ۴۰ نوع محصول غذایی تهیه کرد که نشان داد ۹۰ درصد آن‌ ها خوراکی هستند. این تحقیق پیامد کامل این غذا ها از مزرعه تا چنگال (سفره‎ی مصرف‌کننده) را بر روی کاربری زمین، گسترش تغییرات اقلیمی، مصرف آب شیرین و آلودگی آب (یوتروفیکاسیون) و آلودگی هوا (اسیدی شدن)، مورد بررسی قرار داد.

گوشت و لبنیات از گاو

«ژوزف پوره» از دانشگاه آکسفورد انگلستان که رهبری این مطالعه را بر عهده داشته می‌گوید: «رژیم گیاه‌ خواری احتمالاً تنها بزرگترین راه برای کاهش پیامدهای شما بر سیاره‌ی زمین و نه تنها گازهای گلخانه‌ای، بلکه اسیدی شدن جهانی، یوتروفیکاسیون، کاربری زمین و مصرف آب است.» به گفته‌ی وی، تأثیر این موضوع، بسیار بیشتر از کاهش پروازها یا خرید ماشین‌های الکترونیکی و همچنین تنها راه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است./ منبع: theguardian
ترجمه: ساحت زیست

https://zistonline.com/vdcezv8p.jh8ozi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما