تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب : 69771
تا این زمان از سال ۲۰۱۸ ، ۳۷ فعال محیط زیستی در حین حمایت از منابع طبیعی و یا جوامع سرزمین‌شان کشته شده اند.
در هفته‌ی پیش رو، چهار فعال محیط زیستی در جهان کشته خواهند شد
به گزارش زیست آنلاین، در طول سال گذشته، گواردیَن در همکاری با Global Witness سعی در گردآوری و ثبت مرگ همه‌ی این افراد داشته است؛ خواه جنگل بان و محیط بان در جمهوری دموکراتیک کنگو بوده باشند یا فعالان حقوق سرزمین‌های بومی در برزیل، طبق این آمار و برآورد به دست آمده، احتمال می‌رود که چهار مدافع محیط زیست در هفته‌ی جاری در کره‌ی زمین کشته شوند.
برخی از آخرین کشته‌شدگان:
مانوئل گاسپار رودریگز، فعّال ضدّ معدن‌کاری و رهبر اجتماعی، آنطور که نقل می‌شود، پس از تهدید به مرگ، در ۱۴ می ۲۰۱۸ در مکزیکو به قتل رسید.
نزیلدو سانتوس بریتو، مبارز عضو جنبش ضدّ استفاده از روغن پالم، که ۱۵ آوریل ۲۰۱۸، در ایالت پارا در برزیل به ضرب گلوله کشته شد.
کارلوس هرناندز، وکیل مدافع شهرداری که با یک پروژه‌ی بزرگ سدسازی مخالف بود، و در دهم آوریل ۲۰۱۸ در هوندوراس یه قتل رسید.
ژان دِ دیو بیامونگو، یکی از ۶ مردی که در حمله‌ی سنگین به گردهمایی پارک ملّی ویرانگا در جمهوری دموکراتیک کنگو، در تاریخ ۹ آوریل ۲۰۱۸ کشته شدند.
ساندیپ شارما، روزنامه‌نگاری که در مورد معدنکاری و برداشت غیرقانونی شن و ماسه تحقیق می‌کرد بر اثر برخورد با یک کامیون، در تاریخ ۲۶ مارچ ۲۰۱۸ کشته شد.
ایزیدرو بلادنِگِرو لوپز (Isidro Baldenegro López) ، برنده‌ی جایزه Goldman، که به خاطر فعالیتش در برابر برداشت‌های غیرقانونی از جنگل‌ها شناخته شده بود، در ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۷ تنها چند ماه پس از کشته شدن برتا کاسرس کشته شد. / ساحت زیست

 

https://zistonline.com/vdcjvaem.uqehazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما