تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : 69662
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت:

ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی جهت گسترش فرهنگ صرفه جوئی در بین شهروندان است

زیست آنلاین: یکی از آلودگی های محیط زیست که سلامت انسان را هم تهدید می کند مصرف بیش از اندازه ظروف پلاستیکی در این ایام است که توصیه می شود شهروندان با جایگزین کردن ظروف مناسب شامل گیاهی و یا چند بار مصرف در ضیافت ها و یا در مساجد و تکایا و جلوگیری از اسراف، فرهنگ صرفه جویی را در این ماه مبارک با همکاری همه هموطنان گسترش دهیم.
ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی جهت گسترش فرهنگ صرفه جوئی در بین شهروندان است
به گزارش زیست آنلاین، صدرالدین علیپور با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رمضان گفت: با عنایت به برگزاري ضيافت هاي سحري و افطاري و افزايش حجم نذورات در اين ماه مبارك، توجه به محیط زیست و حفظ پاکیزگی آن یکی از برترین عبادت ها است. 
رئیس مرکز محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه گفت: با توجه به اینکه این ماه مبارک فرصت مناسبی را برای تزکیه نفس و اعتلای روح به وجود می آورد، لذا باید از این فرصت جهت تغییر دادن عادتهای اشتباه در مصرف، اصلاح الگوها و ترویج فرهنگ صرفه جویی، که در موازین اسلامی به آن بسیار اشاره شده استفاده نماییم.
علیپور خاطر نشان ساخت: یکی از آلودگی های محیط زیست که سلامت انسان را هم تهدید می کند مصرف بیش از اندازه ظروف پلاستیکی در این ایام است که توصیه می شود شهروندان با جایگزین کردن ظروف مناسب شامل گیاهی و یا چند بار مصرف در ضیافت ها و یا در مساجد و تکایا و جلوگیری از اسراف، فرهنگ صرفه جویی را در این ماه مبارک با همکاری همه هموطنان گسترش دهیم. 
 وی در ادامه گفت: استفاده از كيسه هاي پارچه اي براي حمل نان به جاي كيسه هاي پلاستيكي، جمع آوري و تفكيك پسماندهاي خشك و تر پس از هر مراسم و جلوگيري از انباشت پسماندها در خيابانها و انهار به منظور جلوگيري از آلودگي محيط زيست و گرفتگی معابر از اقدامات دیگری است که نیاز به مشارکت همه شهروندان دارد، که امیدوارم در این ایام به نحو شایسته ای جهت ارتقاء سطح معرفتی جامعه تلاش گردد.

https://zistonline.com/vdcirqaq.t1a3q2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما