تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : 69601
زیست آنلاین: پس از موافقت با دومین استعفای محمدعلی نجفی، محمدعلی افشانی، با کسب ۱۹ رأی، به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شد.
محمدعلی افشانی با شعار"شهر زیست پذیر شهروند مشارکت پذیر" شهردار جدید تهران شد
به گزارش زیست آنلاین، سیدمحمدعلی افشانی متولد استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از فارغ التحصیلی از عمران دانشگاه شیراز، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت MBA ادامه داد، با آنکه نام او تا به امروز به عنوان یک چهره سیاسی کمتر شناخته شده است، از سال ۱۳۸۷، از اعضای حزب اعتماد ملی بوده است.

محمدعلی افشانی که سابقا استاندار فارس بوده است، معاونت عمرانی وزیر کشور، معاونت سابق وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، رئیس سازمان نوسازی و معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان را بر عهده داشته است.

وی همچنین در مدت زمان کوتاهی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز بوده‌است.

در حال حاضر نیز با دستبابی بیشترین میزان آرا به عنوان شهردار تهران، منصوب شد.

افشانی، آغاز فعالیت های خویش را با شعار "شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر" ارائه نموده است.او رویکرد ها و برنامه های مهم خود را اینگونه بیان کرده است: در حال حاضر آلودگی هوا و ترافیک یکی از مهم ترین مشکلات موجود در شهر تهران است و بنابراین می توان با متعادل سازی سرانه فضای سبز در تمامی مناطق شهر تهران و  افزایش سهم حمل و نقل عمومی و کاهش سهم خودرو های فرسوده این معضل را به طور چشمگیری مدیریت نمود.

او صدور شناسنامه فني ساختمان ها را قدم بعدی شمرده و عنوان کرده است که این امر که می تواند در هنگام بروز حوادث نیز بسیار تاثیر گذار باشد و علاوه بر آن نیز از باغات موجود حفاظت خواهد نمود.

افشانی، اصلی ترین هدف خود را به روز رسانی، مدیریت و هدایت به سمت و سوی آنلاین نام برده و اظهار دارد بهبود سلامت سیستم در راستای نزدیکی افراد جامعه و شهرداری خواهد بود.

افشانی، در بخش ديگري از صحبت هاي خود از اهمیت اقتصاد سخن گفت و اشاره کرده بود: توجه به اقتصاد و نیروی انسانی همراستا با مشارکت مردمی می تواند در اصلاح مجموعه شهرداری راهگشا باشد.

وی یکی دیگر از مهم ترین برنامه های را خود تحت عنوان متعادل سازی سهم زنان و جوانان در جامعه نام برده و اعلام نمود، در جامعه امروز، زنان دقیقا همانند مردان و حتی گاهی با امتیازاتی بالاتر از مردان قرار دارند و باید پتانسیل آن ها به مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

علاوه بر آن در خصوص نیروی جوان اظهار داشت، تربیت نیروی متخصص جوان به خصوص به لحاظ تحصیلی و به حیص دانش و تجربه باید در اولویت ها قرار بگیرد.

و در آخر با تکیه بر موضوع مدیریت بحران خاطر نشان کرده است که یکی دیگر از این اولویت ها باید ارزیابی دقیق و مشخص وقوع زلزله باشد، چراکه تهران در وقوع نابهنگام آن، خسارت عظیمی به خود خواهد دید تا جایی که حتی  شريان هاي اصلي و ساختمان هاي شهر تخریب خواهند شد، بنابراین باید آمادگی لازم و کافی را در خصوص رویارویی با تمامی بلایای طبیعی دست یابیم.

 

 

https://zistonline.com/vdcb80b0.rhb9gpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما