تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۱۶
کد مطلب : 69552
در آیین افتتاح کنفرانس بین المللی معماری منظر خاورمیانه تاکید شد:

لزوم توجه به معماری منظر

در آیین افتتاحیه کنفرانس بین المللی منظر خاورمیانه بر لزوم توجه ویژه به معماری منظر جهت دستیابی به توسعه پایدار و افزایش سطح زندگی تاکید شد.
لزوم توجه به معماری منظر
صبح امروز کنفرانس بین المللی معماری منظر خاورمیانه در محل وزارت راه و شهرسازی آغاز به کار کرد. در ابتدی این مراسم که مهمانانی از کشورهای مختلف حضور داشتند، دکتر محمد مطلبی رییس منطقه خاورمیانه فدراسیون بین المللی معماری منظر ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در این کنفرانس، به معرفی کوتاهی از معماری منظر پرداخت.

وی هدف معماری منظر را افزایش سطح زندگی دانست که سه جنبه برنامه ریزی، طراحی و مدیریت را توامان مد نظر دارد و رشته های مختلفی مانند جامعه شناسی و محیط زیست در آن مشارکت دارند. 

وی تصریح کرد سعی شده است مسائل مختلف در این کنفرانس بررسی شود تا دید خوبی نسبت به مسائل پیدا شود.

در ادامه دکتر حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و استاد دانشگاه در سخنانی کوتاه با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر لزوم توجه به این زمینه، ابراز امیدواری کردکه در آینده معماری راه مورد توجه جدی قرار بگیرد چرا که در ایتدای راه هستیم و هنوز پروژه ای در این زمینه اجرایی نشده است. وی افزود سازمان های مردم نهاد به عنوان یک رابط بین مردم و متخصصین با دولت هستند و با فعالیت هایی از این دست، توجه مسوئیل به اهمیت این موضوع جلب خواهد شد.

رئیس ایفلا سخنران بعدی مراسم بود که در کلیپ ویدیوئی کوتاهی پیام خود را برای مراسم قرائت کرد. خانم کاترین مور، همکاری و همدلی در شرایط کنونی جهان را که با مشکلات عدیده ای نظیر، خشکسالی، تغییرات اقلیم و شهرسازی های گسترده مواجه است، ضروری دانست و توجه ویژه و اساسی به مقوله معماری منظر را راه حلی برای برون رفت از مشکلات دانست.

آرمین پرهیزی راد، نماینده ایران در فدراسیون بین المللی معماران منظر نیز طی سخنانی به معرفی "جامعه معماران منظر ایران" و نحوه فعالیت ها و اهداف آن پرداخت و ضمن تاکید بر توجه ویژه به این رشته عنوان کرد که معماری منظر تغییرات بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

شایان ذکر است این مراسم طی امروز و فردا در پنل های تخصصی با حضور متخصصین و علاقمندان در محل وزارت راه و شهرسازی ادامه خواهد داشت.

https://zistonline.com/vdcgxn93.ak9yn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما