تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب : 69329
راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی یک و نیم مگاواتی در شهرکرد یکی از نشانه‌های رونق گرفتن بازار انرژی خورشیدی در ایران است. قرار است کنفرانسی دوروزه از سوی شرکت اینترسولار ایران و با مشارکت شرکت‌های خارجی برگزار شود.
رونق بازار انرژی خورشیدی ایران
به گزارش زیست آنلاین، توجه به انرژی خورشیدی در ایران در قیاس با برخی دیگر از کشورهای منطقه با تاخیر صورت گرفته است. اما سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در زمینه بهره‌برداری از انرژی خورشیدی در ایران حکایت از ظرفیت بالای آن دارد.

روز ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) اطلاعیه مربوط به برگزاری کنفرانس دو‌روزه اینترسولار ایران در تهران منتشر شد. کنفرانسی که قرار است روزهای ۱۲ و ۱۳ نوامبر برگزار شود. خبر برگزاری این کنفرانس به موازات خبر اجرایی‌شدن پروژه احداث نیروگاه خورشیدی شهرکرد منتشر می‌شود. اخباری که حکایت از رونق گرفتن صنعت بهره‌گیری از انرژی خورشیدی در ایران دارد.

پروژه‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی
راه‌اندازی نیروگاه انرژی خورشیدی شهرکرد با ظرفیت یک و نیم مگاوات یکی از پروژه‌هایی است که در ایران در رابطه با بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، به اجرا گذاشته شده است.

دولت نیز از پروژه‌های مربوط به صنعت انرژی خورشیدی پشتیبانی می‌کند. در همین رابطه چند پروژه دیگر نیز در حال حاضر در دست اجرا قرار دارد. از آن جمله است پروژه ایجاد یک نیروگاه بزرگ انرژی خورشیدی در استان یزد.

افزون بر آن در جزیره قشم نیز با مشارکت شرکت ایتالیایی «کارلو مارسکا» قرار است یک پروژه بزرگ تولید انرژی خورشیدی با ۱۰ مگاوات ظرفیت اجرایی شود. پروژه‌های مشابهی نیز با مشارکت سرمایه‌گذاران انگلیسی در استان مرکزی پیش‌بینی شده است.

کنفرانس اینترسولار ایران در ادامه کنفرانس سال گذشته برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۷ این کنفرانس توانسته بود با حضور ۵۰۰ شرکت‌کننده، زمینه‌های گسترش فعالیت‌های اقتصادی در حوزه بازار مربوط به انرژی خورشیدی در ایران را فراهم سازد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdci3paq.t1a3r2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما