تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 69223
زیست آنلاین:  معترضان به سیاست های شرکت شل تاکید می کنند که این شرکت به به شدت به مشکل تغییرات آب و هوایی کمک کرده و در برابر تغییر اقلیم مسئول است.
شرکت نفت و گاز شل برای تغییرات آب و هوایی تهدید شد
به گزارش زیست آنلاین، تغییرات اقلیمی و تاثیر گذاری در آن، در توافق نامه پیمان اقلیمی پاریس به طور گسترده ای ذکر شده است.
دوستداران و طرفداران محیط زیست درهلند، روز چهارشنبه خواستار اصلاح طرح های شرکت شل برای سرمایه گذاری تنها ۵ درصد در انرژی پایدار و ۹۵ درصدی در تولید نفت و گاز شدند.
گروه های زیست محیطی بر این باورند که استراتژی تجاری این شرکت، بیشترین تاثیر تغییرات اقلیمی را به ویژه در فقیرترین مناطق جهان که بیشترین آسیب پذیری منطقه ای را دارند، افزایش می دهد.
در این راستا به شرکت نفت و گاز شل، فرصتی هشت هفته ای داده شد تا تغییر جهت داده و به اهداف محیط زیستی نزدیک شود، در غیر این صورت، مجبور است تا از تعهدات بین المللی، معاهدات حقوق بشر و قوانین مربوط به سهل انگاری های خطر آفرین پیروی کند و خسارت های ناشی از عملکردهای آسیب زای خود را بپردازد.
Roger Cox، رهبر حقوقی معاهدات حقوق بشر، در مصاحبه با گاردین گفت ما به دنبال تعیین خسارت نیستیم، هدف اصلی ما انجام اقدامات پیشگیرانه شرکت ها در خصوص تغییرات آب و هوایی است.
وی افزود: از آنجایی که شرکت نفت و گاز شل یکی از ده تولید کننده بزرگ کربن در جهان است، سال گذشته، ما در گزارش سالانه خود اعلام کردیم که می خواهیم این شرکت به دور از مسیر فعلی خود حرکت کند و به توافق پاریس نزدیک شود. 
Craig Bennett، مدیر اجرایی حفاظت از محیط زیست England، گفت: "در حال حاضر شل و شرکت هایی مانند آن در طول چند دهه گذشته مخاطرات زیادی برای محیط زیست ایجاد کرده اند ولی نمی خواهند مسئولیت آن را به عهده بگیرند."
در واقع، تغییر آب و هوا یک چالش پیچیده اجتماعی است که باید از طریق سیاست های صحیح دولت و تغییرات فرهنگی جهت انتخاب گزینه هایی با تولید کربن کمتر برای کسب و کار و مصرف کنندگان، صورت گیرد .
در نتیجه، بر اساس برنامه ریزی ها، ضرورت دارد که شرکت شل، از استخراج سوخت های فسیلی اجتناب کند و نقشی مهم درگذار به یک آینده ی پایدار ایفا کند./ منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcbf5b0.rhb95piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما