تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 68358
زیست آنلاین: ذخیره سازی انرژی باد و خورشید، به حضور آن ها در مناطق مختلف وابسته است و میزان آن می تواند از منطقه ای به منطقه دیگر، تغییر کند.
ذخیره سازی باد چه هنگام ارزشمند خواهد بود؟
به گزارش زیست آنلاین: با وجود آنکه انرژی خورشید و باد و مزایای آن به خوبی شناخته شده است ولی بالا بودن هزینه های تولیدی و همچنین عرضه مستقیم و ارزان نفت خام و گازطبیعی، سد راه پیشرفت آن ها شده اند. با افزایش قیمت نفت و توجه بیشتر به ارزش های زیست محیطی، تولید انرژی از راه‌های دیگر (غیر از استفاده سوخت‌های فسیلی) توجه جدی‌تری به خود جلب نمود.

ذخیره انرژی باد زمانی با ارزش است که سرمایه گذاری آن، در مناطق با میانگین باد های قوی، انجام پذیرد. همچنین این امر در مورد ذخیره سازی انرژی خورشیدی نیز صدق می کند. بنابراین ذخیره سازی انرژی باد و خورشید را نمی توان در مناطق نزدیک به هم تامین نمود. در واقع انرژی بادی در مقادیر زیاد در مزارع بادی تولید و به شبکه الکتریکی متصل می‌شود. از توربین‌ها نیز در تعداد کم و معمولاً برای تأمین برق در مناطق دور افتاده استفاده می‌شود.

در این گزارش، ما با ذکر چند مورد، بررسی خواهیم کرد که چرا ذخیره سازی باد دائما پشت سر گذاشته می شود و کدام راه ذخیره سازی انرژی تجدید پذیر گسترده تر از بقیه است؟

در ابتدا باید به تفکیک کامل مفهوم انرژی حاصل از باد و خورشید بپردازیم. ذخیره سازی انرژی باد و خورشید بسته به حضور آن ها در مناطق مختلف می تواند تغییر کند؛ در واقع یک عامل، ماهیت فیزیکی هسته انرژی باد و خورشید را جدا می کند: خاصیت پیش بینی پذیری، باد یکی از شاخصه‌های اصلی انرژی خورشیدی و هوای متحرک است و جزء کوچکی از خورشید که از تابش خارج شده و به اتمسفر می‌رسد به انرژی باد تبدیل می‌شود. Finn-Foley اظهار کرد: "بنا براین، واقعا یک مدل تجاری برای ذخیره سازی بادی وجود ندارد." اما از جمله دلایل تمایل کشورها برای افزایش ظرفیت تولید برق بادی، مزایای بسیار زیاد این روش، از جمله تولید انرژی الکتریکی است. چراکه انرژی بادی، فراوان، تجدید پذیر و پاک است و در همه جای دنیا نیز وجود دارد و همچنین در مقایسه با استفاده از انرژی سوخت های فسیلی میزان کمتری گاز گلخانه ای منتشر می‌کند.

در حال حاضر، انرژی باد تولید شده در ایالات متحده، حتی در تگزاس نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. " و وجود محدودیت ها مانعی برای ذخیره سازی این انرژی نبوده است." بیان می شود که امریکا طی بیست سال آینده از تولید انرژی باد اشباع خواهد شد. / منبع: greentechmedia

https://zistonline.com/vdcjotem.uqeoizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما