تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : 66557
زیست آنلاین: پروژه «روستای سازگار با طبیعت» توسط کشور بنگلادش حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶ در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
روستای سازگار با طبیعت در کشور بنگلادش / برنده جایزه بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین، این پروژه به حفظ بزرگترین جنگل مانگرو دنیا کمک شایانی می کند. یک روستای سازگار با طبیعت با سطح تحصیلات کافی، آب آشامیدنی مطمئن، سیستم طبخ بهینه سازی شده، انرژی خورشیدی و کاشت نهال بزرگترین رکن این پروژه است.

وضعیت اولیه

جنگل Sundarbans بزرگترین توده جنگلی مانگرو در جهان است، اما مردم محلی به سختی از ارزش این جنگل با خبر هستند. روستا های حاشیه این جنگل ها به شدت به منابع طبیعی منطقه وابسته هستند، اما بهره برداری ناپایدار از این مناطق منجر به تخریب این جنگل ها در بلند مدت شده است.

راه حل

کره جنوبی جهت حفاظت از جنگل های مانگرو در این منطقه، یک روستای سازگار با طبیعت ایجاد کرده است. احداث این روستا کمک به آموزش و تحصیل روستاهای حاشیه این جنگل ها در زمینه ارزش و اهمیت جنگل های مانگرو کرده و منجر به توسعه اقتصادی-اجتماعی منطقه می شود. این پروژه از یک مدل سازگار با طبیعت و پایدار بهره برده است و جوامع محلی را تقویت می کند. تا کنون سه برنامه در این روستا پیاده شده است که شامل مسکن های سبز، آموزش سبز و کسب و کار سبز است.

نوآوری

اهداف طرح خانه سبز شامل تأمین آب آشامیدنی مطمئن، تهیه سیستم طبخ بهینه سازی شده از نظر سوخت، تأمین انرژی خورشیدی و حفاظت از جنگل های مانگرو است. در این طرح، سیستمی متشکل از ۲۱۰۰ لامپ خورشیدی، ۱۷۰۰ پنل خورشیدی و ۵۰۴ مسکن خورشیدی، برق مورد نیاز روستا را به صورت کاملا سازگار با محیط و با اطمینان بالا تولید می کند. دو ایستگاه انرژی خورشیدی که در اماکن دولتی نصب شده است که برق مورد نیاز این جمعیت را تأمین می کند. جهت حفاظت از حاشیه رودخانه، جنگل ها و روستاها در مقابل طوفان، ۶۰ هزار اصله نهال مانگرو کاشته شده است. آموزش سبز در این روستا با هدف افزایش آگاهی مردم از طبیعت و همچنین تأکید بر منافع اکولوژی و اقتصادی جنگل های مانگرو Sundarbans انجام می شود. آموزش های زیست محیطی برای ۴۰۵۰ دانش آموز در ۲۵ مدرسه منتخب مهیا سده است و ۳۰۰ سکنه روستایی در زمینه تکنیک های ماهیگیری و کشاورزی سازگار با طبیعت مورد آموزش قرار گرفته اند. کسب و کار سبز نیز با هدف ایجاد ظرفیت فعالیت های اقتصادی، پیاده سازی شده است که شامل آموزش ۲۰۰ تورگردان جهت توسعه اکوتوریسم، آموزش های مربوط به توسعه سنت و رسوم محلی، و همچنین آموزش زنان در زمینه هنرهای دستی جهت تولید سوغات از محصولات غیر چوبی جنگل است./منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی

بنابراین گزارش علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdciywaq.t1aqw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما