تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 63142
رییس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم با اشاره به صرف بودجه ۵۴هزار میلیاردی از سوی شهرداری‌های کشور در سال گذشته، گفت: بخش اعظمی از این رقم مربوط به درآمدهای ناپایدار است.
دسترسی به ۲۷ هزار تجربه موفق جهانی در مسیر تحقق توسعه پایدار
مسعود نصرتی پیش از ظهر امروز در ششمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده ابریشم که به میزبانی شهر دامغان در حال برگزاری است، طی سخنانی بر لزوم حفظ و احیای جایگاه ایران در رونق جاده ابریشم تأکید کرد و افزود: این جاده بیش از هزار و ۷۰۰ سال بدون هیچگونه نزاع و درگیری نقش مهمی در قبال حوزه‌های بازرگانی و تبادل فرهنگی بر عهده داشته و در شرایط فعلی نیز بایستی چنین روندی ادامه پیدا کند.

وی از تأسیس صندوق جاده ابریشم سخن به میان آورد و افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده تا مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم به عنوان ابزاری برای رونق اقتصادی، گردشگری و فرهنگی شهرهای موجود در این جاده تاریخی به فعالیت بپردازد.

نصرتی با اشاره به صرف بودجه ۵۴ هزار میلیاردی از سوی شهرداری‌های کشور در سال گذشته، تصریح کرد: بخش اعظمی از این رقم مربوط به درآمدهای ناپایدار است و ما باید بدون آینده فروشی و شهرفروشی کلانشهرهای کشور را مدیریت کنیم.

رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم با تأکید بر اینکه مجموعه یاد شده با ابزارهای بین‌المللی خود در تلاش برای کمک به تولید درآمدهای پایدار است، گفت: ۲۷ هزار تجربه موفق از سال ۱۹۹۶ به همراه راه حل‌های آن در سازمان ملل موجود است که این مجمع در تلاش است تا از بهترین تجربه‌ها استفاده کند تا بتوانیم شهرهای خود را بدون تراکم فروشی و شهرفروشی مدیریت کنیم.

نصرتی بر لزوم تشکیل کمیته و فراکسیون جاده ابریشم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: در مقطع زمانی برگزاری اجلاس پنجم خواستار حمایت عملی ریاست جمهوری از ابزارهای موجود در مجمع برای تولید درآمد پایدار بوده‌ایم که ایشان نیز در سال جاری حمایت مجدد خود را از این اقدام عمل کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جاده ابریشم ابزار مناسبی برای پیوند هر چه بیشتر شهرهای موجود در این مسیر است.

ششمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی شهرهای در مسیر جاده ابریشم، با هدف افزایش مبادلات و همکاری‌های مشترک در جهت ساخت آینده‌ای روشن برای همه شهرهای در مسیر این جاده، در فضایی کاملاً صلح‌آمیز، توسعه‌ای و با احترام به منافع مشترک امروز چهارشنبه، چهاردهم تیرماه آغاز شد.

این همایش، با حضور ۴۰ شهردار از شهرهای ایرانی در مسیر جاده ابریشم و مدیران عامل هفت سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به مدت یک روز به میزبانی شهر فرهنگی تاریخی دامغان با و حضور مدیران و مسئولین ارشد کشوری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با طرح مباحث علمی و انتقال تجربیات باهدف توسعه و پیشرفت چشمگیر شهرهای در مسیر جاده ابریشم در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری درحال برگزاری است.

در این همایش علاوه بر استقبال شهرداران شهرهای ایرانی و خارجی جاده ابریشم برای پیوستن به این نهاد بین‌المللی، شرکت‌های فعال اقتصادی در حوزه واردات و صادرات درخواست‌هایی را مبنی بر امضاء تفاهم‌نامه همکاری با شهرهای در مسیر جاده ابریشم اعلام کرده‌اند.

تاکنون ۵ همایش داخلی با حضور شهرداران ایرانی جاده ابریشم به میزبانی یکی از شهرهای این مسیر برگزارشده است و این رویداد بزرگ فرهنگی در تلاش است تا بااتصال موضوعات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری و ارتباط بین شهروندان، عاملی مؤثر برای بهره‌مندی شهرهای در مسیر از توانمندی‌های یکدیگر و حرکت به سمت تحقق توسعه پایدار شهری باشد.

 

منبع: مهر

https://zistonline.com/vdcf0ydv.w6dmjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما