تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : 62616
مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد

طرح مالیات سبز فردا در مجلس به بحث گذاشته می شود

زیست آنلاین : موضوع مالیات سبز قرار است در مبحث ارزش افزده فردا در مجلس به بحث گذاشته شود و نمایندگان در مورد آن به بحث و بررسی بپردازد.
طرح مالیات سبز فردا در مجلس به بحث گذاشته می شود
زهرا جواهریان مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر به زیست آنلاین می گوید:قرار است ماجرای ارزش افزوده و مالیات سبز فردا در مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته شود . در واقع ارزش افزوده یکی از فصول مالیات سبز است و به این موضوع می پردازد که مشاغلی که آلایندگی بالایی دارند باید مالیات بیشتری بپردازند یعنی علاوه بر مالیاتی که پرداخت می کنند ،باید به ازای میزان آلایندگی زیست محیطی مالیات سبز را هم پرداخت کنند . البته قرار است در کنار آن به موضوع مشوق های مالیاتی نیز پرداخته شود تا افرادی که مشاغل خود را به سمت سبز کردن به پیش می رند بتوانند از تخفیف مالیاتی و یا معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

این مقام مسول در ادامه می گوید: بیش از ۴۰۰۰ هزار شغل در وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی به ثبت رسیده است و ما از میان این مشاغل ۵۰۰ شغل را انتخاب کردیم و در کنار ستون تعریف این مشاغل ستون استاندارد را هم برایشان تعریف کردیم . در واقع ما در کنار هر کدام از این مشاغل این موضوع را گوشزد کرده ایم که آنها چطور می توانند به سمت سبز بودن حرکت کنند و چه فاکتورهایی را انتخاب کنند که بتوانند در حوزه اشتغال سبز قرار بگیرند .

وی در ادامه افزود : در واقع ما استانداردهای زیست محیطی را برای مشاغل سبز تعریف کرده ایم که چطور با کاهش انرژی و مواد خام ،کاهش گازهای گلخانه ای،حداقل رساندن پسماند اثرات زیست محیطی را کاهش دهند و در این راستا در جهت توسعه پایدار اقتصادی حرکت کنند .

این مقام مسول با اشاره به سند ملی اشتغال در ادامه می گوید : در مورد این سند باید بیشتر کار شود . درست است که از این سند رونمایی شده است اما هنوز نیاز به هماهنگی هایی دارد که باید با وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی صورت گیرد تا قابل اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه استاندارهای شغلی در سطح ملی و جهانی تهیه می شوند در ادامه می گوید : در واقع این استاندارها ضوابطی هستند که که بر مبنای ساختار و اهداف هر سازمان تدوین می شوند تا قابلیت های مورد نیاز برای انجام وظایف شاغلان آن سازمان ها تهیه و مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار زیست انلاین مبنی چگونگی ارائه تسهیلات بانک ها به شاغلین مشاغل سبز می گوید : تفاهم نامه ای بین سازمان محیط زیست و بانک هایی مانند بانک ملی و بانک تجارت بسته شده است که هنوز به صورت دستورالعمل درنیامده است و در صورت ابلاغ به مرحله اجرا درخواهد آمد .

جواهریان  خاطرنشان کرد: در واقع استاندارد شغلی، به مشخصات شایستگی‌ها و توانمندی‌های مورد نیاز برای عملکرد مؤثر در محیط کار گفته می‌شود که در برخی موارد به آن استانداردهای حرفه‌ای نیز می‌گویند.

جواهریان با یادآوری این موضوع که استاندارهای شغلی براساس نظام استاندارد ملی کشورها تدوین می‌شوند، اظهار کرد: به عنوان نمونه تا کنون در آمریکا استاندارد حدود ۳۰ هزار شغل، مالزی ۹ هزار شغل و استرالیا حدود ۱۵ هزار شغل تدوین شده است.این در حالی است که بیش از ۳۰ هزار شغل در دنیا وجود دارد که البته تعداد زیادی از این مشاغل منسوخ شده است و از آنها تنها عنوانش باقی مانده است.

https://zistonline.com/vdcaiini.49nu615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما