تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : 61422
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: برخی کارخانه‌ها هم‌اکنون به دلیل آلاینده بودن مالیات سبز می‌دهند. این یکی از اهداف مجلس است که کارخانه‌ها به‌جایی برسند که هیچ آلایندگی نداشته باشند و مالیات آلایندگی‌شان به صفر برسد.
عابدی: مالیات آلایندگی کارخانه‌ها باید به صفر برسد
به گزارش زیست آنلاین ،حیدرعلی عابدی ، در خصوص ماهیت مالیات سبز، اظهار کرد: هر کدام از کارخانه‌ها اگر به درجه‌ای برسند که دیگر آلایندگی نداشته باشند و محیط زیست تایید کند که این کارخانه‌ها آلایندگی‌شان تمام شده این امتیاز را پیدا می‌کنند که دیگر مالیات آلایندگی یا همان مالیات سبز را پرداخت نکنند. امیدواریم روزی به‌جایی برسیم که آلایندگی تمام کارخانه‌ها به صفر برسد.

وی افزود: بنابراین مالیات سبز، آن کارخانه‌هایی را شامل می‌شود که هم‌اکنون به دلیل آلاینده بودن مالیات می‌دهند. یکی از اهداف مجلس این است که کارخانه‌ها به حدی برسند که هیچ آلایندگی نداشته باشند و مالیات آلایندگی‌شان به صفر برسد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: هم‌اکنون برخی از کارخانه‌ها به این سمت حرکت می‌کنند که دیگر آلایندگی نداشته باشند و از پرداخت مالیات سبز معاف شوند. پالایشگاه اصفهان این ادعا را مطرح کرده که دیگر هیچ آلایندگی ندارد، اما محیط‌زیست هنوز این مسئله را تایید نکرده است.

عابدی گفت: کارخانه‌ها معمولاً دو نوع عوارض آلایندگی و ارزش افزوده پرداخت می‌کنند. مالیات ارزش افزوده از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه اگر کارخانه‌ای تولید بیشتری داشته باشد برای منطقه خود درآمد بیشتری را کسب می‌کند، اما عوارض آلایندگی هر چه بیشتر باشد به این معنا است که آلودگی و بیماری بیشتری هم خواهیم داشت.

منبع : ایسنا

 

https://zistonline.com/vdcewe8p.jh8zwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما