تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : 61272
میزان سرمایه‌گذاری در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۵ به ۳۲۸.۹ میلیارد دلار می‌رسد. که در مقایسه با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد دلاری برای تولید برق از طریق گاز و زغال‌سنگ، رشد بیش از ۲ برابری را نشان می‌دهد.
افزایش 5 درصدی  میزان سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر
به گزارش زیست آنلاین به نقل از انجمن انرژیهای تجدید پذیر ،میزان سرمایه‌گذاری جهانی در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۵ بدون احتساب نیروگاه‌های برق آبی کمتر از ۵۰ مگاوات، رکورد ۲۸۵.۹ میلیارد دلار را ثبت کرد. این مسأله نشان می‌دهد میزان سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در این سال نسبت به سال گذشته حدود ۵ درصد افزایش داشته است. چنانچه به این عدد، میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در تولید انرژی ای برق آبی بالاتر از ۵۰ مگاوات را حساب کنیم، میزان سرمایه‌گذاری در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۵ به ۳۲۸.۹ میلیارد دلار می‌رسد. که در مقایسه با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد دلاری برای تولید برق از طریق گاز و زغال‌سنگ، رشد بیش از ۲ برابری را نشان می‌دهد.
 این برای اولین بار در تاریخ بود که میزان سرمایه‌گذاری در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورهای در حال توسعه، در مقایسه با میزان سرمایه گذاری انجام شده در کشورهای توسعه یافته برای توسعه این نوع انرژی‌ها پیشی می‌گیرد. جهان در حال توسعه از جمله چین، هندوستان و برزیل در مجموع در سال ۲۰۱۵، حدود ۱۵۶ میلیارد دلار در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کردند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۹ درصد رشد داشته است،چین در این بین به تنهایی با افزایش ۱۷ درصدی میزان سرمایه‌گذاری خود در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۵، حدود ۳۶ درصد از کل سرمایه گذاری‌های انجام شده در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در این سال را در بر می‌گیرد.
 همچنین مراکش، اروگوئه، فیلیپین، پاکستان و هندوراس نیز در این سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کرده‌اند.
در ایالات متحده آمریکا نیز میزان سرمایه گذاری در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر  با افزایش ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده و عدد ۴۴.۱ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۱۵ ثبت کرده است.
منبع: RENEWABLES ۲۰۱۶ GLOBAL STATUS REPORT

 

https://zistonline.com/vdchiin-.23nzqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما