تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۱۳
کد مطلب : 61253
محققان دانشگا ایروین کالیفرنیا راهکار موثری را برای تبدیل دی اکسید کربن به مونوکسید کربن ابداع کردند که به سادگی می توان آن را به منظور سنتز سوخت های زیستی، تجاری سازی کرد.
 ابداع روشی جدید برای بازیافت گازهای گلخانه ای
به گزارش زیست آنلاین به نقل  از ساینس دیلی، محققان در این شیوه مولفه ردوکتاز آنزیم نیتروژناز را از نوعی باکتری موسوم به Azotobacter vinelandii استخراج کرده و مستقیما از این باکتری برای تبدیل دی اکسید کربن به مونوکسید کربن استفاده می کنند. ردوکتاز در فرآیندهای شیمیایی کاهشی نقش کاتالیزور را ایفا می کند.
آنزیم های نیتروژناز در اجرای چرخه نیتروژن موثر هستند. محیط درون سلولی این باکتری برای تبدیل دی اکسید کربن بسیار مناسب است و این ویژگی زمینه را برای استفاده از Azotobacter vinelandii در مقیاس وسیع به منظور بازیافت دی اکسید کربن جو و تولید انبوه گاز مونوکسید کربن فراهم می کند.
پیش از این تصور می شد نیتروژناز تنها قادر است نیتروژن را به آمونیاک تبدیل کند. اما پس از انجام تحقیقات مذکور محققان به این جمع بندی رسیدند که احتمالا می توان از محیط درون سلولی Azotobacter vinelandii برای انجام فرآیندهای کاهش سایر ترکیبات نیز بهره برد. علت این امر وجود یک مکانیسم حفاظت از اکسیژن و وجود اهداکنندگان فیزیولوژیکی الکترون در ساختار آن است.
این تحقیقات زمینه را برای کاربرد واکنش های درون سلولی به منظور بازیافت گازهای گلخانه ای از اتمسفر و تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید سوخت های زیستی فراهم می کند و امکان مقابله با دو چالش اصلی فعلی یعنی گرمایش جهانی و کمبود انرژی را در اختیار می گذارد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Chemical Biology منتشر شده است.



 

https://zistonline.com/vdcgwx93.ak9qn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما