تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 61225
فراخوان دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست با هدف شناسایی استعدادهای زیست محیطی در زمینه های مختلفی همچون اطلاع رسانی، پژوهش، اکتشافات و اختراعات زیست محیطی و فعالیت های اجتماعی اعلام شد.
  فراخوان دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست اعلام شد
به گزارش زیست آنلاین از سازمان حفاظت محیط زیست، سرپرست دفتر پژوهش و توسعه فناوری های محیط زیست در این مورد گفت: واجدان شرایط با مراجعه به پورتال سازمان حفاظت محیط زیست می توانند نسبت به تکمیل و ارسال مستندات برای شرکت در این دوره اقدام کنند.
صدرالدین علیپور با اشاره به اینکه بروز بحران های محیط زیستی در سال های اخیر انسان را بر آن داشته تا با تکیه بر علم، فناوری، ظرفیت جوامع بومی و مشارکت مردمی در راستای کاهش و رفع مسایل به وجود آمده گام بردارد، گفت: از این رو انجام هرگونه اقدامی که سبب افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه برای حفظ محیط زیست شود، بسیار مهم و موثر خواهد بود.
وی تصریح کرد: به منظور افزایش مشارکت همگانی در حفاظت از محیط زیست این سازمان از سال ۱۳۷۹ اقدام به برگزاری جایزه ملی محیط زیست کرده است و با استناد به ماده ۴۶ آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و مصوبه مورخ ۲۳/۱۰/۷۷ شورای عالی حفاظت محیط زیست از فعالیت های ارزنده افراد حقیقی و حقوقی حافظ محیط زیست قدردانی می کند.
علیپور به محورهای مصوب برای دریافت جایزه ملی محیط زیست اشاره کرد و گفت: ابداعات، اختراعات و طرح های بارز در راستای جلوگیری از آلودگی یا تخریب محیط زیست، خلاقیت ها و ابتکارات بارز که موجب کاهش موثر هزینه های جلوگیری از آلودگی و تخریب وسیع می شود و ارایه طرح ها و پروژه های کاربردی و قابل اجرا که موجب نجات گونه های کمیاب و در معرض خطر گیاهی و جانوری می شود از جمله محورهای دریافت جایزه ملی محیط زیست است.
وی همچنین مطالعات و تحقیقات علمی ارزشمند و موثر در زمینه پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست و زیست محیطی جامعه و ترویج فرهنگ محیط زیستی در سطح وسیع و فراگیر، اعطاء کمک های قابل توجه و ایجاد امکانات موثر مادی و معنوی برای حفظ محیط زیست، یافتن شیوه های جدید و موثر برای حفظ محیط زیست، ارایه خدمات ارزنده و فعالیت های برجسته و نتیجه بخش در مورد ارتقاء سطح دانش و بینش، فداکاری و از خودگذشتگی و تلاش بیش از حد انتظار به منظور جلوگیری از وقوع حوادث ناشی از بروز بحران های زیست محیطی و ممانعت از به خطر افتادن سلامت مردم در این مواقع را از دیگر محورهای مصوب دریافت جایزه ملی محیط زیست عنوان کرد.
سرپرست دفتر پژوهش و توسعه فناوری های محیط زیست یادآور شد: متقاضیان باید مدارک لازم را حداکثر تا روز ۱۵ بهمن ماه سال جاری به دبیرخانه علمی جایزه ملی محیط زیست ارسال کنند.



 

https://zistonline.com/vdcft0dv.w6dy0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما