تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 61222
سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران و میگوئل آریاس کانی یته کمیسیونر اتحادیه اروپا برای اقدام آب و هوا و انرژی در بیانیه مشترکی بر همکاری در حوزه تغییر آب و هوا تاکید کردند.
صدوربیانیه مشترک همکاری ایران واتحادیه اروپا درحوزه تغییر آب وهوا
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، در این بیانیه آمده است:

بر اساس بیانیه مشترک خانم فدریکا موگورینی نماینده عالی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۱۶، طرفین عزم خود را مبنی بر توسعه همکاری های دوجانبه بر اساس یک دستور کار جامع و فراگیر ابراز کردند.  

با اذعان به اهمیت همکاری مشترک برای مقابله با چالش های آب و هوا، کاهش و سازگاری، ما امروز اعلام می کنیم که کمیسیون اروپا و سازمان حفاظت محیط زیست ایران قصد دارند یک برنامه همکاری فنی در خصوص تغییر آب و هواایجاد کنند.

هدف از این همکاری حمایت از اجرای توافق نامه پاریس در خصوص تغییر آب و هوا و برنامه مشارکت ملی (NDC) تحت این توافقنامه است. این موضوع شامل آماده سازی راهبردهای نیمه قرن، همچنین ظرفیت سازی، تسهیل گری برای ارتقا اقدامات مشترک در توسعه فن آوری و انتقال، تامین مالی آب و هوا و پایش نظام های گزارش دهی و شناسایی (MRV) برای شیوه جدید شفافیت سازی می شود.

این بیانیه از تلاش ها برای دستیابی به فرصت های اقدام بلند پروازانه ای که برای تقویت نوآوری و سرمایه گذاری در اقتصاد سبز، ایجاد شغل، بهبود کیفیت زندگی برای همه شهرواندان و تامین آینده پایدار، همچنین حفاظت از شهروندان، دارایی ها و زیست بوم ها از اثرات تغییر آب و هوا ارایه می دهد، حمایت خواهد کرد.  

دو طرف قصد دارند در موارد زیر همکاری کنند: ایجاد همکاری های فنی در خصوص اجرای توافق نامه پاریس برای تغییر آب و هوا و مشارکت در اهداف بلند مدت آن  و تقویت همکاری با کلیه ذینفعان و بازیگران در زمینه دستور کار اقدام جهانی برای مقابله با تغییر آب و هوا.

پشتیبانی از ارتقاء میثاق جهانی شهرداران برای آب و هوا و ابتکار انرژی، در  عین حال تشویق همزمان هم افزایی با دیگر ابتکارات برای شهرهای سبز و توسعه پایدار شهری مانند ابتکار شکوفایی شهری برای کلان شهرها(CPI-MC) تحت برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد؛

حمایت از تسری اهداف تغییر آب و هوا به کلیه حوزه های سیاستگذاری، تقویت همکاری بین بخشی و بین وزارتی از جمله حمایت از ظرفیت سازی؛

ارزیابی گزینه های مربوط به پروژه های آینده در خصوص اقدام برای مقابله با تغییر آب و هوا از قبیل جفت کردن پروژه ها و بررسی هم افزایی های محتمل با پروژه های موجود؛ و

تقویت هم افزآیی ها با فرایند های منطقه ای مرتبط مانند همسایگی اروپای جنوبی و شرقی و آسیای مرکزی.  

به منظور به حداکثر رسانیدن هم افزایی میان زمینه های سیاستگذاری، همکاری در زمینه تغییر آب و هوا  با همکاری های فنی در خصوص انرژی و حفاظت از محیط زیست مرتبط خواهد شد.


 

 

https://zistonline.com/vdcciiqe.2bqsi8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما