تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 61220
سیاستگذاران منابع آب بررسی کردند:

حکمرانی پایدارواقتصاد سبز

سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب کشور با عنوان ' اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار' با حضور متخصصان داخلی و مسوولان ذی ربط با هدف شناسایی چالش ‏ها و ارائه راهکارهای علمی و عملی دراین زمینه برگزار شد.
حکمرانی پایدارواقتصاد سبز
به گزارش زیست آنلاین ، سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب امروز( پنجشنبه ۲۵ آذرماه) به همت مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره ‏وری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری سازمان محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران و برخی از نهادهای خصوصی و دولتی برگزار شد.
جایگاه اقتصاد سبز در اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد سبز و اهداف توسعه پایداردر ایران، عملیاتی سازی آب قابل برنامه ریزی در کشور ، نقشه راه مدیریت به هم پیوسته منابع آب ، تغییر ساختار مصرف آب در جهت پایداری منابع آب از جمله محورهایی است که در این هم اندیشی در قالب پنل های تخصصی بررسی می شود .
همچنین نقش اقتصاد سبز در افزایش بهره وری آب کشاورزی جایگاه مدیریت منابع و عوامل تولید کشاورزی در اقتصاد سبز و کشاورزی پایدار،بازچرخانی منابع آب در محیط زیست ، کشاورزی و صنعت و توسعه شهری ، رشد جمعیت و محدودیت منابع آب از دیگر محورهای این همایش است.
غلام حسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در این هم اندیشی گفت: اتاق بازرگانی ایران در چند سال اخیر توانسته است با توجه به چالش ها و بحران های آبی که در کشور وجود دارد با ارایه گزارش هایی جلوی برخی از اقدامات نامطلوب در حوزه آب را بگیرد.
وی بیان کرد: بر اساس بند الف ماده یک قانون بهبود فضای کسب و کار ، اتاق بازرگانی موظف به راه اندازی مرکز راهبردی مطالعه کشاورزی و آب در اتاق بازرگانی شد و بر این اساس ، اتاق بازرگانی برای رسیدن به این هدف دفتر کشاورزی را در اتاق ایران و کمیسیون های کشاورزی را در اتاق های بازرگانی سراسرکشور راه اندازی کرده است.
شافعی گفت: اتاق بازرگانی و محیط زیست همچنین همکاری های مشترکی را آغاز کرده اند که از آن جمله می توان به تشکیل کمیسیون آب و اقتصاد سبز اشاره کرد، در این ارتباط یک همکاری خوب بین محیط زیست و بخش خصوصی انجام شده است.
وی افزود: اقتصاد سبز به منظور احیاء، ترمیم و جلوگیری از خسارت به محیط زیست ایجاد شده است، کشور ما نیز از ظرفیت های خوبی در این زمینه برخوردار است و می تواند موانع موجود در تحقق این اقتصاد را برطرف و در این زمینه از تجارب دیگر کشورها استفاده کند.
رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: در اقتصاد سبز با سرمایه گذاری سرمایه گذاران و همکاری مردم می توانیم از بلاهای ایجاد شده در کشور از قبیل خشک شدن تالاب ها و در پی آن ایجاد ریزگردها و بحران های ناشی از آب جلوگیری کنیم.



 

https://zistonline.com/vdcawuni.49n6u15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما