تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : 61197
مدیرکل دفتر فنی و مهندسی معاونت توزیع توانیر گفت:افزایش تولید پراکنده برق و توسعه انرژی تجدیدپذیر از اولویت‌های توانیر است
افزایش تولید پراکنده برق و توسعه انرژی تجدیدپذیر از اولویت‌های توانیر است
به‌گزارش زیست آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دکتر "مجتبی خدرزاده" در بازدید از پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان این مطلب افزود: فعالیت‌های انجام شده حوزه کاهش تلفات توزیع برق مرکزی ارزشمند و قابل ملاحظه است و این شرکت با به‌کارگیری دانش، مهارت و تخصص فنی پیشرفت قابل ملاحظه ای در کلیه بخش‌ها داشته است.
وی افزود: کاهش تلفات از مصادیق اقتصاد مقاومتی است که شرکت‌های توزیع نیروی برق باید با هم اندیشی، پویایی و تلاش جهادی در انجام این مهم اهتمام ورزند.
وی بر استمرارفعالیت ها در راستای کاهش تلفات تاکید کرد و افزود: افزایش تولید پراکنده برق و توسعه تولید برق از طریق انرژی‌های تجدید پذیر ضروری است.
خدرزاده گفت: استفاده مناسب از سیستم‌های اطلاعات مکانی در حوزه مشترکین، برنامه ریزی، طرح و نظارت و بهره وری شبکه‌های برق بسیار مفید و ارزشمند است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه ۷۰۰ هزار مشترک در استان مرکزی از خدمات شرکت بهره مند هستند، افزود: بیش از ۷۰ درصد از مصرف انرژی در استان در حوزه‌های مولد صنعتی و کشاورزی است.
مهندس "محمد اله‌داد" گفت: بخش توزیع نیازمند نگرش خاص است؛ زیرا همه فعالیت‌های کارکنان صنعت برق در این بخش متبلور می‌شود.
وی بابیان اینکه استان مرکزی میزبان چهارمین کنفرانس ملی سامانه اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق در شهریور ماه سال آتی است، افزود: مدیریت شبکه‌های برق با جی آی اس امکان پذیر است.
 وی بابیان اینکه اکیپ‌های بازرسی ویژه برق (بازوی برق) در راستای صیانت از حقوق شهروندان و حفظ اموال بیت المال فعالیت می‌کنند، افزود: جمع آوری برق‌های غیرمجاز، حذف نمادهای منفی پرمصرف برق اعم از لامپ‌های مدادی و... وپیگیری گزارشات مردمی سامانه پیامکی پیک از جمله فعالیت‌های اکیپ بازوی برق است.
اله‌داد بابیان اینکه این شرکت موفق به کسب رتبه دوم کشوری در ارزیابی ملی کاهش پیک و مدیریت مصرف برق درسال ۹۴ شده است، گفت: این شرکت با بهره گیری از ۷ گروه خط گرم با تعمیرات شبکه نقش بسزایی در صرفه جویی در انرژی توزیع نشده وکاهش خاموشی شده است.
وی کاهش خاموشی‌های بی‌برنامه به دلیل انجام تعمیرات به روش خط گرم، افزایش رضایت‌مندی مشترکین، مدیریت انرژی، بهبود شاخص‌های قابلیت اطمینان، پایداری شبکه، بهبود سطح ایمنی کارکنان را از مزایای استفاده از خط گرم عنوان کرد.
گفتنی است، مدیرکل دفتر فنی و مهندسی معاونت توزیع توانیر از پروژه تبدیل انشعاب‌های غیرقانونی به انشعاب‌های قانونی در منطقه امامزاده اسحاق و طرح‌های کاهش تلفات و اصلاح شبکه با کابل خودنگهدار در شهرستان‌های اراک و ساوه و همچنین مرکز شبکه هوشمند ارتباطات برق (شهاب) و مرکز GISشرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بازدید کرد.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

 

https://zistonline.com/vdcd5f09.yt0fn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما