تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 61
رییس هیات مدیره مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور گفت: بارندگی از روز پنج شنبه تا پایان روز جمعه به مدت ۲۴ ساعت ادامه داشته به طوری که تمامی اراضی کشت گندم و جو استان غرق در آب است و خسارت جبران ناپذیری را وارد کرده است.
بارندگی مداوم به طبیعت خوزستان آسیب زد
به گزارش زیست آنلاین ˈمسعود اسدیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا میزان و طول مدت بارندگی در طول ۷۰ سال گذشته در این استان بی سابقه دانست و افزود: بارندگی از روز پنج شنبه تا پایان روز جمعه به مدت ۲۴ ساعت ادامه داشته به طوری که تمامی اراضی کشت گندم و جو استان غرق در آب است و خسارت جبران ناپذیری را وارد کرده است.

وی با بیان اینکه حادثه صورت گرفته در استان خوزستان کمتر از زلزله بوشهر و سیستان و بلوچستان نیست ، افزود: با بارندگی مداوم طی روزهای اخیر امکان جوانه زنی روی شاخه زرد گندم وجود دارد که این نیز کشاورزان را با مشکل مواجه ساخته است، به طوری که این محصول دیگر قابلیت برداشت ندارد.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: در فصل برداشت تنها ۳۰ درصد محصول گندم و جو استان برداشت شد و پیش بینی می شود مابقی محصول در دست برداشت از بین رفته باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون مجموع ۸۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان زیر پوشش کشت گنم و جو قراردارد که از این میزان ۴۸۸ هزار هکتار گندم آبی، ۲۷۰ هزار هکتار گندم دیم، ۴۰ هزار هکتار جو آبی و ۷۵ هزار هکتار جو دیم است.

وی گفت: سال گذشته یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن گندم و ۳۰۰ هزارتن جو در استان خوزستان تولید شد که پیش بینی می شد امسال این میزان به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم و ۳۵۰ هزارتن جو برسد.

به گفته اسدی، با خسارت وارده پیش بینی می شود بیش از یک میلیون تن گندم استان از چرخه مصرف خارج شده است که این نیز خسارت جبران ناپذیری به چرخه تولید این محصول وارد می کند.

وی از مسئولان خواست تا با بازدید از مناطق خسارت دیده این موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد و هرچه سریعتر با تامین اعتبار لازم خسارت تولید کنندگان این محصول را بپردازد تا برای کشت سال آینده نیز با مشکل مواجه نشوند.

https://zistonline.com/vdcc8.qe22bqsaal.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما