تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 54
صفیر دوستدار طبیعت گفت: برای پاسداشت و ترویج شعار محیط زیست مسیر ۲۰۰۰ کیلومتری را از بافق تا تبریز رکاب می‌زنم.
رکاب زدن مسیر ۲۰۰۰ کیلومتر برای پاسداشت شعار محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین به نقل از فارس ایرج روغنچی، مربی و کوه‌نورد فدراسیون کشور برای پاسداشت و ترویج شعار محیط زیست امسال(خاک پاک، آب پاک و انسان سالم) مسیر ۲۰۰۰ کیلومتری را با دوچرخه که از بافق کرمان تا تبریز را شمال می‌شود، رکاب می‌زند.

وی اظهار داشت: برای ترویج شعار امسال محیط زیست این مسیر را طی ۲۰ روز رکاب می‌زنم.

روغنچی درباره مسیرهایی که طی این ۲۰ روز رکاب زده است و قرار است از آنجا عبور کند، بیان داشت: مسیر از شهر بافق کرمان آغاز شده است و هم‌اکنون شهرهای بافق، سیرجان، شهرستان شهر بابک که ۱۲ هزار سال قدمت تاریخی دارد، هرات، بوانات، صفاشهر، ایزدخواست، آباده، شهر‌رضا، اصفهان، میمه، دلیجان، قم و تهران را پشت سر گذاشته ‌ام.

واین صفیر دوستدار طبیعت ادامه داد: شهرهای باقی‌مانده که باید تا هفته آتی پشت سر گذارم شامل البرز، قزوین، تاکستان، خرم‌دره، بستان‌آباد و در نهایت تبریز می‌شود.

وی که ۴۷ سال سن دارد، درباره سختی‌های مسیر، اظهار داشت: سختی‌های مسیر بیشتر مسائل انسانی را در بر می‌گیرد. تا مسائل طبیعی.

روغنچی با بیان اینکه سازمان محیط زیست کشور او را به عنوان صفیر دوستدار طبیعت معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: پیش از این هم در خردادماه سال ۹۱ طرح ملی البرز تا خلیج فارس را برای حمایت از خلیج فارس با رکاب زندن اجرایی کردم.

https://zistonline.com/vdcei.8njjh8ebb9.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما