تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 475
مدیر طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی با بیان اینکه ۲۰۰ نقطه برخوردار از پتانسیل های اکولو‌‌‌ژیکی و تنوع زیستی در محدوده دنا شناسایی شده است ، از آغاز مرحله اجرایی ساخت نرم افزار تور مجازی در محدوده پایلوت طرح زاگرس مرکزی خبر داد.
سامانه تور مجازی طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی کلید خورد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،&#۳۹; شیرین ابوالقاسمی&#۳۹; با بیان اینکه توسعه ظرفیت ها و افزایش آگاهی عمومی یکی از اهداف طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی است، گفت: سامانه بازدید مجازی از محدوده پایلوت طرح در استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد به همت دبیرخانه طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی کلید خورد.

وی افزود: برای این کار در مدت ۱۲ روز از ۲۰۰ نقطه برخوردار از پتانسیل های اکولو‌‌‌ژیکی و تنوع زیستی و مناظر بی بدیل در محدوده های پایلوت &#۳۹; دنا- ونک &#۳۹; در استان اصفهان، &#۳۹; بلداجی- ناغان &#۳۹; در استان چهارمحال و بختیاری، &#۳۹; کر- کامفیروز &#۳۹; در استان فارس و &#۳۹; دنای غربی &#۳۹; در استان کهگیلویه و بویراحمد تصویربرداری شد و به زودی این نرم افزار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ابوالقاسمی اظهار داشت: سامانه بازدید مجازی ، این قابلیت را برای کاربران فراهم می آورد که بدون حضور فیزیکی و از طریق شبکه جهانی اینترنت و یا رایانه شخصی خود، از امکانات و خدمات نقطه مورد نظر به صورت کاملا سه بعدی و باتمام جزییات، همراه با محیطی زنده و گرافیکی زیبا، بازدید کنند.

وی ادامه داد: این سامانه می تواند به آشنایی مخاطب با مکان مورد نظر قبل از حضور در آن کمک بزرگی کند.

مدیر طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی گفت: با استفاده از این نرم افزار گردش مجازی، به طور طبیعی کاربر خود را در مکان مورد نظر احساس کرده و جزئیات را به طور کاملا محسوس درک خواهد کرد، حتی فرد می تواند در مکان واقعی قدم بزند، حرکت کند، تصاویر و فیلم مشاهده کند و موزیک یا صدای طبیعت را بشنود.

به گفته وی راه اندازی این سامانه علاوه بر ارتقاء شناخت و سطح آگاهی از پتانسیل های تنوع زیستی در محدوده طرح بین المللی زاگرس مرکزی، در برنامه ریزی برای حفاظت از منطقه یاریگر متولیان امر خواهد بود.

https://zistonline.com/vdcjfiexzuqea.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما