تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 474
بنابر آمار و ارقام صنعتی منتشر شده، جهان از توربین‌های بادی کافی برای تولید بیش از ۳۰۰ گیگاوات نیرو - معادل ۱۱۴ نیروگاه هسته‌ای - در پایان سال جاری میلادی برخوردار خواهد بود.
ظرفیت تولید انرژی بادی جهان به ۳۰۰ گیگاوات می رسد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از زیست نیوز بنابر آمار و ارقام صنعتی منتشر شده، جهان از توربین‌های بادی کافی برای تولید بیش از ۳۰۰ گیگاوات نیرو - معادل ۱۱۴ نیروگاه هسته‌ای - در پایان سال جاری میلادی برخوردار خواهد بود. در شرایطی که برزیل، چین، مکزیک و آفریقای جنوبی بر توربین‌های بادی خود می افزایند، آمار و ارقام اخیر رشد کمتری را در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۲ نشان می دهند که کل ظرفیت تولید نیروی انرژی بادی بیش از ۲۸۰ گیگاوات بود.

این آمار و ارقام توسط "انجمن انرژی بادی اروپا" (EWEA) و "شورای جهانی انرژی بادی" گرد آوری شده‌اند. اروپا که مقام نخست استفاده از انرژی باد در جهان را دارد، یک سوم از کل ظرفیت را به خود اختصاص داده که رقمی بیش از ۱۰۰ گیگاوات را نشان می دهد. با این وجود، رشد بازار انرژی بادی این قاره به واسطه بی ثباتی‌های ناشی از بحران مالی و احتمال تغییر ناگهانی در شرایط اعطای یارانه متوقف شده است.

کمیسیون اروپا و مدیر اجرایی اتحادیه اروپا از ایده هماهنگ سازی یارانه‌ها در سراسر اتحادیه اروپا پشتیبانی کرده و اعلام کرده‌اند، دستور العمل آن تا پیش از تابستان و در ماه آگوست منتشر می شود. این در شرایطی است که مقامات اتحادیه اروپا نمی توانند نوع منبع انرژی مورد استفاده و چگونگی تامین مالی برای آنها را به کشورهای عضو دیکته کنند.

این در شرایطی است که صنایع سنگین، اعطای یارانه به منابع انرژی تجدیدپذیر را مورد حمله قرار داده و معتقدند این مساله به افزایش هزینه‌ها و آسیب دیدن رقابت پذیری به ویژه در زمانی که آمریکا از منابع ارزان گاز شیل (Shale) سود می برد، منجر می شود.

در مقابل، به گفته نمایندگان صنعت انرژی تجدیدپذیر، آنها در تلاش هستند تا منابع انرژی فراهم کنند که توانایی رقابت اقتصادی با منابع سنتی را داشته باشند. به رغم پیشرفت و توسعه منایع انرژی بادی و خورشیدی، آنها معتقدند برای اجرایی شدن پروژه‌هایی در مقیاس عظیم، اعطای یارانه به صنعت انرژی تجدیدپذیر در ادامه دهه کنونی ضروری است.

 

https://zistonline.com/vdcic5a52t1ay.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما